چابهار

دولت در شرایط بداقتصادی بسیاری ازطرح های کلان کشور را تکمیل کرده است

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت: دولت در شرایط بد اقتصادی طرح های کلان کشوری را متوقف نکرده و بسیاری از آنها تکمیل و بهره برداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،پیروز حناچی در بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از پیشرفت این طرح به عنوان یکی از طرح های کلان کشوری ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: چابهار با نگاه مثبت رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید به خوبی در حال پیمودن مسیر توسعه است و آینده ای درخشان دارد.

وی بیان کرد: خیلی از کشورها آرزوی داشتن مناطقی راهبردی مانند چابهار را دارند و این امر با حضور هیات های خارجی و تمایل آنان به سرمایه گذاری کاملا ملموس است.

فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی با سرعت بالا در حال کار است به طوری که برای تکمیل آن نیروها و ماشین آلات در سه شیفت کار می کنند.

احمدعلی موهبتی افزود: از سال 1362 تاکنون ظرفیت بندر چابهار 2 میلیون و 500 هزار تن بوده است که با تکمیل مرحله نخست این طرح، ظرفیت بندر به هشت میلیون و 500 هزار تن می رسد.

وی از تلاش دولت برای آبادانی چابهار و اجرای طرح های کلان اقتصادی و تجاری قدردانی کرد و پیگیری مشکلات 53 هزار نفر حاشیه نشین بدون امکانات، حل مشکل آب آشامیدنی 120 هزار نفر جمعیت شهری و بیش از 438 روستا، ساخت بیش از 2 هزار کلاس درس و اجرای طرح هادی روستایی را خواستار شد.

وی گفت: چابهار به لحاظ شاخص های توسعه ای و زیربنایی محرومیت زیادی دارد به طوری که 77 درصد مردم آن محروم از آب سالم و بهداشتی هستند و سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز 48 سانتی مترمربع است و از نظر راه و اجرای طرح هادی رده های آخر در استان سیستان و بلوچستان را دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار