اهواز؛

احیای لرستان با نابودی خوزستان

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت:احداث 4 سد جدید درکرخه باعث احیای یک استان دیگربه قیمت نابودی خوزستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،آیت الله محسن حیدری ،نماینده ولی فقیه در استان خوزستان از احداث سد بر روی رودخانه کرخه خبر داد و گفت: ظاهرا قرار است با این کار بیکاری در استانی دیگر کاهش پیدا کند.

وی در خصوص طرح جدید وزارت نیرو برای انتقال آب رودخانه کرخه اظهار کرد: وزیر نیرو در تماس تلفنی که به مدت ۴۵ دقیقه طول کشید، توضیحاتی در این درباره مطرح و مواضع گذشته خود را درباره احداث ۴ سد جدید بر روی کرخه گویا تعدیل کرده است، زیرا تاکید کرد که اجرایی شدن این ۴ سد برای خوزستان فاجعه آفرین است.

آیت الله حیدری بیان داشت: وزیر نیرو در این تماس از برنامه ریزی برای احداث سد جدیدی بر رودخانه کرخه در استان لرستان پرده برداشت. چیت چیان اعلام کرد که این طرح با اصرار و فشار مسئولان لرستانی و موافقت رئیس جمهور قرار است برای انتقال ۵۰ میلیون متر مکعب آب اجرایی شود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به دلایل مطرح شده توسط وزیر نیرو برای احداث سد جدید گفت: آنها می گویند که بیکاری در لرستان زیاد است و این طرح به کاهش آمار بیکاری در آن استان کمک می کند در حالی که آمار بیکاری در استان خوزستان بیشتر است و آسیب های اجتماعی و محیط زیستی این سدسازی غیرقابل احصا است.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان بیان داشت: دولت در صورت اجرای این طرح در واقع استانی را به قیمت نابودکردن یک استان دیگر احیا خواهد بود. وزیر نیرو قرار است در سفری به خوزستان توضیحات بیشتری در این باره ارائه کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.