چالش پایان‌نامه به برنامه «زاویه» رسید

زاویه این هفته به بررسی تفصیلی موضوع و معضل خرید و فروش پایان‌نامه در ایران خواهد پرداخت.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه زاویه این هفته، به بررسی تفصیلی موضوع و معضل خرید و فروش پایان نامه در ایران خواهد پرداخت.

کمتر کسی است که تا کنون آگهی‌ها و مراکز اینگونه معاملات را مشاهده نکرده باشد. کافی است یک بار در موتورهای جستجوگر مانند گوگل، عبارت‌هایی نظیر پایان‌نامه و مقاله را جستجو کنید. با انبوهی از اطلاعات، مقالات و آگهی‌های پایان‌نامه در انواع رشته‌ها در علوم مختلف مواجه می‌شوید. به راستی مقصر چه کسی یا چه کسانی هستند؟ دانشجو، استاد، دانشگاه یا دولت کدامیک مقصرند.

بر طبق آمار غیر رسمی اعلام شده، چیزی در حدود پنج هزار پایان نامه در سال از بازار خریداری می‌شود. بازار پررونقی که به کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان هم کمک کرده است. یکی‌شان مهندس کامپیو‌تر است اما برای دانشجویان اقتصاد مقاله می‌نویسد. دیگری دانش‌آموخته فلسفه است و برای دانشجویان حقوق پروژه دانشگاهی تهیه می‌کند و آن یکی جامعه‌شناسی و حقوق خوانده و شبانه‌روز در پی کسب لقمه نانی است که چرخ زندگی‌اش را بچرخاند.

«زاویه» امشب با حضور دکتر محمد فاضلی (جامعه شناس) و دکتر محمد مهدی زاهدی (وزیر اسبق علوم) به چالش های مذکور و خرید و فروش پایان نامه خواهد پرداخت.

زاویه به تهیه کنندگی حسین مروی و اجرای دکتر عبدالله صلواتی هر چهارشنبه ساعت 21 روی آنتن می رود.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار