تصویب طرح‌های حمایتی از کشاورزی نوین در صندوق حمایت از پژوهشگران

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران گفت: با تصویب طرح‌های حمایتی از کشاورزی نوین در صندوق حمایت از پژوهشگران تولیدات کشور افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حمایت از تولیدات کشور بوسیله این صندوق اظهار داشت: ایران کشوری است که از ظرفیت‌های بسیار بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است البته کشاورزی به روش سنتی که در آن تمام فرآیند کاشت، داشت و برداشت به شیوه دستی و سنتی انجام می‌شود به لحاظ مدت زمان طولانی، استفاده از نیروی انسانی زیاد و مصرف بیش از اندازه آب، هزینه‌های زیادی در پی دارد.

وی یادآور شد: میزان تولید بهینه محصول مورد نیاز از زمین‌های زراعی و کشاورزی با این روش کاهش می‌یابد به طوری که استفاده از فناوری‌های نوین در مزارع کشاورزی امروزی خوشبختانه رواج یافته است. به همین جهت توجه به فناوری های جدید کشاورزی و منابع طبیعی بسیار لازم و ضروری به نظر می رسد.

ضرغام عنوان کرد: کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی از طرح های پژوهشی محققان این حوزه که در راستای اولویت‌های صندوق و کشور باشند حمایت می کند.

وی افزود: کارگروه طرح های پژوهشی را که مشوق تولید محصولات کشاورزی با اتکا به استعدادهای بومی هستند، مورد توجه قرار داده‌ایم و در بخش های مختلف کشاورزی و منابع طبيعی از آنها حمایت می‌کنیم.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران یادآور شد: صندوق حمایت از پژوهشگران با تصويب و اجرای طرح های لازم در پيشبرد اهداف و بهره‌وری هر چه بيشتر از آب و خاک و اراضی کشاورزی توانسته است گام های موثری بردارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.