عذرخواهی فیسبوک از "آگهی های مرگ‌ دروغین"

این آگهی حتی روی صفحه مارک زاکربرگ نیز ظاهر شده است. مدیران فیسبوک با رفع اختلال به وجود آمده از کاربران عذرخواهی کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعد از ظهر جمعه بسیاری از کاربران فیسبوک روی صفحه پروفایل خود آگهی ترحیم شان را مشاهده کردند.این اختلال موقت باعث شد بسیاری از کاربران فیسبوک که آگهی یادبود مرگ (برچسب مرگ) روی پروفایلشان ظاهر شده بود با ارسال پیام هایی به بستگان و نزدیکان خود از سلامت خود خبر بدهند.

شبکه فیسبوک این اختلال را بر طرف کرده و بابت آن عذرخواهی کرده است.

گمان می رود این اختلال با یک صفحه جدید در فیسبوک برای حفظ صفحات کاربران درگذشته  بی ارتباط نبوده باشد. این سرویس جدید در سال 2015 و از سوی فیسبوک راه اندازی شد و به کاربران اجازه می دهد صفحات خود را حتی پس از مرگ به عنوان صفحات یادبود در فضایی حاص نگه دارند.

هم اکنون کاربران فیسبوک در آمریکا دو گزینه برای پس از مرگ خود دارند: یکی اینکه بخواهند پس از مرگشان صفحه شان به بخش "ویژه بزرگداشت " منتقل شود و باقی بماند و دیگری اینکه وصیت کنند پس از مرگشان صفحه شان از سوی فیسبوک پاک شود.

اختلال ایجاد شده دیروز حتی در صفحه "مارک زاکربرگ" مدیر و بنیانگذار فیسبوک نیز ظاهر شد و آگهی مرگ او در صفحه شخصی اش منتشر شد.

در این آگهی نوشته شده بود: "امیدواریم آنهایی که مارک (زاکربرگ) را دوست دارند با دیدن پیام هایی که دیگران برای بزرگداشت او پست می کنند تسلی پیدا کنند."

فیسبوک در سال جاری به رکورد بیش از 1 میلیارد کاربر در سرتاسر جهان دست یافت. این شبکه هم اکنون محبوب ترین و فراگیر ترین شبکه اجتماعی در سرتاسر جهان است.

منبع:عصر ایران

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.