زنجان؛

آغاز پانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت در استان زنجان

پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن عترت در بخش موسسات قرآنی و داوطلبین آزاد در استان زنجان کلید خورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن عترت در بخش موسسات قرآنی و داوطلبین آزاد از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و با همکاری معاونت قرآن و عتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان زنجان آغاز به کار کرد.

در این دوره از مسابقات که با مشارکت یک هزار و ٩٢١ نفر برگزار می شود، ٨١١ نفر در بخش ویژه کارکنان دولت و یک هزار و ١١٠ نفر در بخش عموم با یکدیگر به رقابت می پردازند.

آزمون بخش کارکنان به شکل الکترونیکی و دررشته مفاهیم قرآنی بسوی فهم قرآن روز گذشته برگزار شد و شرکت کنندگان با مراجعه به سایت.qia.ir با توجه به زمانی که در اختیار داشتند به سوالات پاسخ دادند

به برگزیدگان در این دوره از مسابقات ٢٨ ساعت ضمن خدمت به پذیرفته شدگان و ١١٠ کمک هزینه عتبات عالیات اختصاص پیدا می کند.

بخش آزاد این دوره از مسابقات هم در ٦ حوزه ابهر، صائین قلعه، خدابنده، زرین رود، ایجرود، طارم برگزار می شود و شرکت کنندگان در رشته های حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآنی، تدبر، معارف قرآن و اهل بیت با یکدیگر به رقابت می پردازند.

ارتباط و انس با قرآن کریم و تحقق مضامین آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی، بستر سازی و ایجاد زمینه های مناسب برای اشاعه و آموزش عمومی قرآن کریم، کشف استعدادهای نخبگان و ایجاد فضای مناسب برای پرورش آنها ها در سطح ملی و حمایت از موسسات و مراکز قرآنی در تبلیغ و ترویج فرهنگ ناب قرآنی از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات اعلام شده است.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.