سی ان ان: ترامپ می تواند زمینه بهبود روابط با روسیه را فراهم کند

سی ان ان در گزارشی درخصوص انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: ترامپ می تواند زمینه بهبود روابط با روسیه را فراهم کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی ان ان در گزارشی درباره واکنش روسیه به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا و امیدواری کرملین به بهبود روابط گفت:  ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه یکی از نخستین سران جهان بود که پیروزی ترامپ را به او تبریک گفت و بسیاری این واکنش را نشان دهنده خوشحالی روسیه از پیروزی ترامپ تفسیر کرده اند.

در این گزارش آمده است: روسیه در تمام دوره کارزار انتخاباتی نه به طور رسمی بلکه به صورت ضمنی طرفدار ترامپ بود البته موضع رسمی روسیه بی طرفی و عدم مداخله در امور داخلی آمریکا بود با وجود این همه می دانستند که کرملین دوست نداشت هیلاری کلینتون برنده شود. کرملین ترامپ را کسی می داند که احتمالا می تواند با او معامله کند.

ترامپ از نظر کرملین کسی است که مواضع قطعی ضد روسیه ندارد در حالیکه از نظر آنها هیلاری کلینتون به روشنی مواضع ضد روسیه داشت.

در هر حال، مسائل زیادی است که می تواند چرخش صد و هشتاد درجه در روابط واشینگتن و مسکو حاصل کند. برای مثال ترامپ نشان داد که دوست دارد با روسیه درباره سوریه همکاری کند و گروههای تروریستی و داعش را نابود کند. این حرفهای ترامپ به مذاق کرملین خوشایند بود گرچه در عمل می تواند خیلی پیچیده باشد.

ترامپ همچنین گفته بود ممکن است انضمام کریمه را به روسیه به رسمیت بشناسد. این کار آمریکا می تواند آن را در میان متحدان سنتی خود در اروپا منزوی کند زیرا آنها درباره بلندپروازی های نظامی روسیه در شرق اروپا بسیار نگران هستند. در هر حال فرصت هایی برای برخوردی متفاوت با مشکلات وجود دارد گرچه این مشکلات به این راحتی برطرف نمی شوند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار