باهنر در پاسخ به باشگاه خبرنگارن جوان:

حاضریم به قبل از برجام بازگردیم/آمریکا نمی‌تواند به تنهایی برجام را زیر پا بگذارد

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: این که آمریکا بتواند یک جانبه برجام را زیرپا بگذارد، به لحاظ حقوقی معنا ندارد.

حاضریم به قبل از برجام بازگردیم/آمریکا نمی‌تواند به تنهایی برجام را زیر پا بگذاردمحمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان امام و رهبری عصر امروز در نشست خبری در خبرگزاری دانشجو  در پاسخ به سوال احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مبنی بر اینکه آیا ترامپ می‌تواند برجام را به چالش بکشد، اظهار داشت: برای زدن زیر برجام شاخص‌هایی وجود دارد. بازگشت به قبل از برجام همواره یکی از گزینه‌های روی میز نظام جمهوری اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه رقبا نباید تصور کنند که ما راه بازگشت را برای خود مسدود کرده‌ایم، افزود: سانتریفیوژهایی که کار می‌کردند، می‌توانند بار دیگر کار کنند، ما می‌توانیم به قبل از برجام بازگردیم اما اینکه آیا الان زمان بازگشت است، به نظرم فعلا زمانش نرسیده است.

باهنر با تاکید بر اینکه رقیب بعضا به تعهدات خود عمل نمی‌کند، تصریح کرد: این که آمریکا بتواند یک جانبه برجام را زیرپا بگذارد به لحاظ حقوقی معنا ندارد چرا که برجام قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.

وی ادامه داد: ادبیات کاندیدای انتخابات آمریکا، قبل و بعد از انتخابات به طور کلی متفاوت بود یعنی یک سری حرف‌هایی است که تاریخ مصرفش تا قبل از رای آوردن و حرف‌های دیگر برای بعد از اعلام نتیجه انتخابات است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: مشاوران ترامپ به او تذکرداده اند که حرف‌های قبل از انتخابات را نمی‌توانی بعد از انتخابات هم تکرار کنی لذا ما شاهد تغییر لحن وی بودیم.

نماینده ادوار مجلس گفت: ما در برجام در پی بازی برد برد هستیم اما چنانچه اروپا و آمریکا بخواهند این بازی را به برد باخت عوض کنند، کاملا برای پیشرفت و جلو رفتن آمادگی داریم و این مسئله به میزان تعهد طرف مقابل به آن چیزی که امضا کرده، بستگی دارد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: احزاب ، تشکل ، باهنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۵
واقعا متاسفم که به این برجام هنوز کسانی اعتماد دارند
-
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۵
حرف فقط حرف رهبر:
اگر آمریکا برجام را پاره کند ما آن را آتش می زنیم

ما گوش به حرف رهبریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۵
توجه بشود آمریکا به تعهداتش عمل نکند ما هم نباید عمل کنیم با این که بسیار کارهای برجام را عمل کردیم یعنی نباید ادامه بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۵
با جناب با هنر موافقم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۵
برجام چه نفعی برای ما تا الان داشته طبق سخنان مسولان
آخرین اخبار