مسائل جوانان تیتر دغدغه‌های اجتماعی اهالی قلم است

هرگاه اهالی قلم به دغدغه‌های اجتماعی بپردازند؛ مسائل جوانان به طور قطع تیتر آن دغدغه‌ها خواهد بود.

امید بیگدلی شاعر در گفتگو با خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون ویژگی‌ها و مولفه‌های لازم در آثار شاعران جوان گفت: فکر می‌کنم شاعر امروز وظیفه دارد دنیای پیرامون خود را رصد کند و چه بسا با نگاه به آینده و کسب دیدگاه‌های تازه دست به خلق گونه‌های جدید شعری بزند. در حقیقت شاعر امروز شاعر روزهایی است که با رویدادهای جدید تری آشنا می‌شود و بنابراین باید برای بیان هر چه بهتر آنها تلاش کند.
 
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که در میان آثار اهالی قلم تا چه اندازه به جوانان و دغدغه های آنها پرداخته شده و باید پرداخته شود، افزود: قشر جوان در هر جامعه‌ای به عنوان بازوی محرک آن جامعه تلقی می‌شود، به طوری که در کلیت اجتماع؛ چشم انداز جامعه با نگاه جوانان آن جامعه اقتباس خواهد داشت و هرگاه اهالی قلم دغدغه‌های اجتماعی را بیان کنند؛ مسائل و دغدغه جوانان به طور قطع تیتر آن دغدغه ها خواهد بود.
 
بیگدلی در پایان در خصوص قالب شعری مورد علاقه جوانان خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم ترانه بیشترین سهم را برای نوشتن در جوانان داشته باشد، چون ترانه می‌تواند در لایه لایه عامه مردم اثرگذار باشد؛ اما شکل‌های دیگر بعدی غزل و شعر آزاد هستند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.