فیلسوف آمریکایی: قشر سیاستمدار آمریکا همگی از یک قماش هستند!

کورنل وست گفت قشر سیاستمدار حاکم در آمریکا، همگی از یک قماش و فرهنگ هستند و فرقی میان اوباما و ترامپ نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ کورنل وست فیلسوف و فعال حقوق مدنی در گفتگو با شبکه بی بی سی درباره دونالد ترامپ گفت ما در این انتخابات بیشتر به پیروزی شخصی مثل برنی سندرز نیاز داشتیم. او می توانست قشر سفید پوست کارگر را متقاعد کند و آنها را به قشر فقیر رنگین پوست و زنان و معلولان و سالخوردگان و دیگران پیوند دهد.

به نظر من اگر هیلاری کلینتون در انتخابات پیروز می شد، می بایست اکنون بیشتر از هر چیزی نگران عمیقتر شدن نظامی گری آمریکا در خاورمیانه و ضد روسیه بودیم.

این فیلسوف آمریکایی درباره گرمی و صمیمیت ظاهری در دیدار ترامپ و اوباما گفت ما می دانیم که قشر سیاستمدار حاکم در آمریکا، چه نئولیبرال یا محافظه کار یا حتی گاهی نئوفاشیست، همگی از یک قماش و فرهنگ هستند.

بنابراین در چنین شرایطی فرقی میان اوباما و ترامپ نیست. اما چیزی که مرا نگران می کند مخالفت ترامپ با برنامه تنظیم خانواده است. من همچنین درباره برادران و خواهران مسلمان و مکزیکی خودم نگران هستم.

البته نباید فراموش کرد که خود اوباما بیش از یک میلیون نفر را از آمریکا اخراج کرده است. بنابراین حتی در این باره نیز نوعی همسویی میان اوباما و ترامپ وجود دارد.

کورنل وست افزود: باراک اوباما در حرفهای خود گفته بود که رئیس جمهور همه مردم آمریکاست اما در عمل او یک نئولیبرال بوده است و دولت نئولیبرال او برای قشر فقیر و کارگر کار نکرده است. به همین علت ما این همه نارضایتی از طرف مردم را شاهدیم.

به همین علت جناح دست راستی توده گرا از ترامپ حمایت می کنند. علت این است که در دوران دولت اوباما، منافع رشد اقتصادی هرگز برای قشر کارگر و فقیر جامعه نبوده ست.

کورنل در پاسخ به این سوال که اگر برنی سندرز نامزد دموکراتها می شد می توانست ترامپ را شکست دهد، گفت بله او می توانست ترامپ را شکست دهد.

کورنل درباره نگرانی برای آینده آمریکا گفت من همیشه از آینده آمریکا می ترسیده ام. هم اکنون امپراطوری آمریکا در بحرانی عمیق قرار دارد. به نظر من تنها راه برای احیای دوباره آمریکا، گفتن حقایق به مردم و اجرای عدالت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار