همایش بین‌المللی بحران‌های ژئوپولیتیکی جهان اسلام؛

الحمودی: به زودی پرونده داعش بسته خواهد شد/ وهابیت، توطئه بلندمدت برای منطقه دارد

الحمودی: به زودی پرونده داعش بسته خواهد شد/ وهابیت، توطئه بلندمدت برای منطقه داردمعاون اول رییس پارلمان عراق گفت: وهابیت، ریختن خون مردم بیگناه را مباح می‌داند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر الحمودی معاون اول رییس پارلمان عراق، در همایش بین المللی بحران‌های ژئوپولتیکی جهان اسلام که امروز در تالار ابوریحان بیرونی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، در سخنانی، با اشاره به اینکه کتابی از سوی جان فیلنی که یهودی است با عنوان ۴۰ سال در کویر در رابطه با تأسیس اسراییل منتشر شده و وضعیت پیدایش این رژیم جعلی را تبیین کرده است. 

وی افزود: جان فیلنی مشاور ملک عبدالعزیز بن آل‌سعود است که با مشاور ریاست جمهوری آمریکا نیز دیدار داشته است. وی همواره می‌گفت وظیفه شما(غربی‌ها) حمایت از آل‌سعود است.

الحمودی اضافه کرد: عربستان با هزینه ۶۰۰میلیون دلاری، دانشگاهی را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران تاسیس کرده است.

وی افزود: آنچه که الان در عراق و سوریه می‌بینید، دشمن از دیرباز به فکر آن بوده است.

معاون رییس پارلمان عراق با اشاره به اینکه امروز شاهد جنگ داخلی در لیبی و سومالی هستیم چرا که از ۴۰ سال قبل وهابیت با هدف توطئه‌چینی به آن اقدام کرده است، تصریح کرد: ریختن خون مردم عراق و سوریه در اثر فتاوای ابن تیمیه و محمدبن عبدالوهاب است زیرا وهابیت، ریختن خون مردم بیگناه را مباح می‌داند.

وی افزود: برخی از جوانان سوری، کارگروهی را برای رهایی از شر داعش تشکیل داده‌اند و پرونده این گروه تروریستی خون آشام به زودی بسته خواهد شد.

الحمودی اضافه کرد: برای بستن اندیشه داعش و مقابله با آن می‌بایست راهکاری بیندیشیم تا ریشه آن‌را از ذهن برخی جوانان پاک کنیم.

الحمودی تصریح کرد: چندسالی است که مطالعاتی برای اتصال خط لوله نفت به سوریه از خاک عراق انجام شده که باب میل دشمنان نیست اما باید این پروژه اجرایی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار