جزئیات همایش بین‌المللی بحران‌های ژئوپلیتیکی جهان اسلام تشریح شد

مدیرعامل موسسه آینده پژوهی جهان اسلام جزئیات برگزاری همایش بین‌المللی بحران‌های ژئوپلیتیکی جهان اسلام را اعلام کرد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحمزه صفوی مدیرعامل موسسه آینده پژوهی جهان اسلام با بیان اینکه این همایش در روزهای دوشنبه و سه شنبه مورخ 24 و 25 آبان ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی (ابوریحان) دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود، گفت: در این همایش دو روزه مقالات برتر در 6 پنل تخصصی با موضوع بحران‌های ژئوپلیتیکی جهان اسلام توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی ارائه خواهد شد.

وی با اعلام سخنرانان این همایش دو روزه اظهار داشت: براساس آخرین هماهنگی‌ها، این همایش با سخنرانی دکترمحمد‌جواد‌ ظریف وزیر امور خارجه، دکتر محمدمهدی تهرانچی رییس دانشگاه شهید بهشتی و دکتر سید یحیی (رحیم) صفوی دبیر این همایش آغاز خواهد شد.

مدیرعامل موسسه آینده پژوهی جهان اسلام با بیان اینکه شخصیت‌های برجسته‌ای از کشورهای اسلامی در این همایش سخنرانی خواهند داشت خاطرنشان کرد: قرار است یکی از معاونان رییس‌جمهور سوریه، حجت السلام والسلمین همام باقر حمودی معاون اول رییس پارلمان عراق، حجت اسلام والمسلمین سیدابراهیم امین السید رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان، مهندس ابراهیم الدیلمی رییس شبکه المسیره، دکتر فهمی هویدی یکی از برجسته ترین روزنامه نگاران جهان عرب و نیز متفکران و نویسندگان مشهوری از کشورهای فلسطین، یمن، مصر، تونس و افغانستان در این همایش سخنرانی داشته باشند.

دبیر کمیته اجرایی همایش بین المللی بحران‌های ژئوپلیتیکی جهان اسلام با اشاره به حضور اساتید برجسته اروپایی و آسیایی در این همایش اظهار داشت: میشل فوشه که در کابینه لیونل ژوسپن مشاور امور استراتژیک و سیاسی در وزارت امور خارجه فرانسه بوده و سابقه مدیریت مرکز تحلیل و پیش‌بینی وزارت امور خارجه و سفارت فرانسه در لتونی را در کارنامه خود دارد در این همایش حضور و سخنرانی خواهند داشت.

وی ادامه داد: پیر کونسا مشاور پیشین وزارت دفاع فرانسه، انیس لوالوآ، داود مرادیان رییس انستیتو مطالعات استراتژیک کشور افغانستان و اساتید خارجی دیگری در این همایش نقطه نظراتشان را پیرامون بحران‌های ژئوپلیتیکی منطقه و جهان اسلام ارائه خواهند داد و ما امیدواریم حضور اساتیدی با خاستگاه فکری متفاوت سبب تضارب آراء و ارتقای سطح علمی مباحث در همایش شود.

سیدحمزه صفوی تأکید کرد: با توجه به هماهنگی‌های به‌عمل آمده با رسانه ملی، قرار است بخش‌هایی از این همایش بین المللی توسط سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به طور زنده پخش شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به لزوم بررسی بحران‌های جهان اسلام تأکید کرد: بحران‌های ژئوپلیتیکی در صورت عدم کنترل، منجر به خروج سیستم از حالت تعادل، و بروز اخلال در وضعیت عادی و فرآیندهای فضای جغرافیایی و زیستگاه انسانها می‌گردند و اگر با روش‌های مصالحه آمیز حل نشود، ممکن است منجر به جنگ شود.

مدیرعامل موسسه آینده پژوهی جهان اسلام گفت: برای درک و تبیین این بحران‌ها و شناخت راهکارهای خروج از این تهدیدات هویتی و سیاسی در جهان اسلام، نیاز است تا اندیشمندان و متفکران مسلمان با خرد جمعی و بر اساس منافع مشترک و استفاده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی یکدیگر به میدان بیایند و برگزاری این همایش بین المللی توسط موسسه آینده پژوهی جهان اسلام نیز در همین راستاست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار