گیلان؛

بیسوادی 4 درصد جمعیت ایران

رییس سازمان نهضت سواد آموزی از بی سوادی، یک میلیون و 112 هزار نفر از جمعیت کمتر از 50 سال کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان گفت: در حال حاضر یک میلیون و 112 هزار بیسواد در کشور باقیمانده است.

علی باقرزاده افزود: بر اساس سرشماری سال 90 از 50 میلیون و 800 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال 3 میلیون و 456  نفر اعلام بیسوادی کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت عده ای باسواد شدند، عده ای فوت کردند و تعدادی از اتباع خارجی هم مهاجرت کردند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به نشستی با حضور 84 کشور گفت: فصل مشترک تمام کشورها در موضوع مبارزه و ریشه کنی بیسوادی، نبود تقاضای اجتماعی است.

علی باقرزاده ثبت نام و نگهداری بیسوادان در کلاس ها را مهم دانست و افزود: بازدید مستمر از کلاس های سوادآموزی بایستی انجام گیرد که همکاری دستگاه های مختلف در این رابطه کمک کننده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد فرصت های شغلی برای آموزش دهندگان در کلاس های نهضت سوادآموزی گفت: اولویت اول، استفاده از معلمان برای آموزش بیسوادان است و استفاده از بخش خصوصی در اولویت بعدی قرار دارد.

وی با بیان این که باسوادی معادل ارائه یک مدرک تحصیلی نیست، تصریح کرد: مراکز یادگیری محلی نهضت سوادآموزی، فرصتی برای آموزش مهارت های زندگی است بنابراین سوادآموزان این فرصت را از دست ندهند.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.