گیلان؛

مقام نخست گیلان در جذب سوادآموزان

گیلان در سال 95 مقام نخست جذب سواد آموزان را در نهضت سوادآموزی کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه درسال 95 حدود 10 هزار نفر در 3 دوره سواد آموزی، تحکیم و انتقال جذب کلاس های نهضت سواد آموزی شدند، گفت: این اولین بار است که توانسته ایم بیشتر از حجم ابلاغی وزارت آموزش و پرورش، سواد آموز جذب کنیم.

نورالله اکبری افزود: 83 درصد سواد آموزان گیلانی زن و بقیه مرد هستند.

وی خاطرنشان کرد: براساس قوانین آموزش و پرورش افراد 10 تا 49 سال که از تحصیل بازمانده اند، می توانند در کلاس های نهضت سواد آموزی شرکت کنند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه متاسفانه هر سال به دلیل مشکلات اقتصادی و فرهنگی بیشتر از هزار و 300 دانش آموز در گیلان از تحصیل باز می مانند و یا ترک تحصیل می کنند، تصریح کرد: نهضت سواد آموزی در تلاش است با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی شرایط  آموزش را برای افراد لازم التعلیم فراهم کند.

نورالله اکبری با اشاره به  اینکه2 هزار آموزش دهنده با مدرک تحصیلی فوق دیپلم تا دانشجوی دکترا وظیفه تعلیم و تعلم سواد آموزان را برعهده دارند، گفت: براساس قانون به هر سواد آموزی که دوره های آموزشی را با موفقیت سپری کند 134 هزار تومان جایزه پرداخت می شود.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.