قزوین؛

تاکید بر تسریع در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در روستاها

استاندار ، بر تسریع در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در روستاها تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ همتی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان  تکیه بر ظرفیت های بالقوه ٬ تقویت انگیزه و اشتیاق برای اشتغالزایی روستاییان را گامی موثر در مهاجرت نکردن جوانان روستایی به شهر دانست و افزود: استفاده از منابع و فرصت ها  ٬ هم به لحاظ کمی و کیفی می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی در روستاییان مثمرثمر باشد.

استاندار همچنین بر بکار نگرفتن کارمندان دولت در امور مالی دهیاری ها  تاکید کرد و گفت: باید  این فرصت را برای جوانان تحصیل کرده بیکار روستایی فراهم کنیم.

استاندار در این نشست  بر صدور مجوز  برای پروژه های اقتصادی روستایی طی یک هفته و سهلوت در ضمانت برای وام گیران پروژه های اشتغالزایی در روستاها تاکید کرد و گفت: در صورت عدم همکاری ادارات ذیربط با خاطیان برخورد می شود‌.

* پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در روستاها 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها هم در این نشست  از امضای تفاهم نامه با یکی از بانک ها با نرخ تسهیلات ۱۵درصد به طرح های مستقر در روستاها خبر داد که ۵ درصد آن را معاونت توسعه روستایی٬ ۵درصد بنیاد علوی و ۵ درصد آن را  هم استانداری پرداخت میکند .

حبیبی انبوهی گفت: این تسهیلات به طرح های در زمینه کشاورزی٬میراث فرهنگی و صنایع دستی٬ بسیج سازندگی و سازمان صنعت معدن و تجارت پرداخت می شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها در ادامه به تسهیلات ۲۰میلیارد تومانی اشتغالزایی روستایی اشاره کرد و افزود: ۴۹ طرح با هزینه ۷ میلیارد تومان در بخش کشاورزی٬ ۵۷ طرح با ۶/۳۳۰ میلیارد تومان در بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی٬ ۵۸طرح با ۸/۷میلیارد تومان بسیج سازندگی و پروژه های در حال احصا و پیگیری صنعت معدن و تجارت استان زمینه اشتغال جوانان روستایی به بانک عامل معرفی شده و با احصا آن این تسهیلات دوبرابر هم می شود.

حبیبی انبوهی افزود: تا کنون با اجرای طرح های اشتغالزایی روستاییان ۷۲۷نفر در کمیته امداد٬ بنیاد شهید و امور ایثارگران و پست بانک ایران مشغول به فعالیت شده اند.

وی گفت: براساس آمارها در 6 ماه نخست امسال 60 میلیارد تومان پروژه توسط دهیاری‌های استان قزوین اجرا شده که زمینه اشتغال بیش از 400 نفر را فراهم کرده است.

* نرخ بیکاری در استان کمتر از میانگین کشوری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین هم در این نشست به پایین تر بودن نرخ بیکاری در استان نسبت به کشور اشاره کرد و گفت: براساس آخرین شاخص های مرکز آمار ایران٬ متوسط نرخ بیکاری در کشور ۱۲/۷ درصد است که این رقم در استان ۱۱/۶درصد و ۱/۱درصد کمتر از متوسط کشوری است.

منوچهر حبیبی افزود: نرخ بیکاری استان ۳ دهم درصد کمتر از  نرخ بیکاری تابستان است.

 حبیبی افزود: از ابتدای سال تاکنون 11 هزار شغل در استان قزوین ایجاد شده که امیدواریم تعهد 27 هزار شغل تا پایان سال در استان محقق و نرخ بیکاری تک‌رقمی شود.

وی اضافه کرد:سهم اشتغال اقتصادی در استان در بخش خدمات ۴۹/۱درصد٬در بخش صنعت ۳۱/۵درصد و در بخش کشاورزی ۱۹/۴درصد است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.