قزوین؛

امضای تفاهم نامه همکاری

قرارداد عارضه یابی خوشه صنعتی فرآوری انگور تاکستان منعقد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: به منظور تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه قرارداد مطالعه عارضه یابی خوشه فرآوری محصولات انگور با دانشگاه آزاد تاکستان منعقد شد.



حمیدرضاخانپور افزود : تهیه طرح شناسایی عارضه واحدهای صنعتی عضو خوشه، گردآوری اطلاعات مورد نیاز شناسایی عمومی و کلی واحد تولیدی، بررسی بازار محصول تولیدی بازارهای موجود و بالقوه، شناسایی شکاف های وضعیت مطلوب و موجود بنگاه های تولیدی در زمینه فرآوری محصولات انگور و ارائه راهکارهای اجرایی به منظور حل مشکلات  از مفاد این تفاهم نامه است .

خانپور با اشاره به فعالیت ۳۰ واحد صنعتی فعال در حوزه تولید محصولات فرآوری انگور و کشمش در استان اضافه کرد : براساس معیارهای تعیین شده، خوشه صنعتی فرآوری محصولات انگور به عنوان خوشه اولویت دار انتخاب و توسعه آن نیز از اوایل امسال شروع شده است.

امضای تفاهم نامه همکاری

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بیان کرد: با توجه به سطح بالای زیرکشت استان در حوزه انگور و رتبه نخست استان در تولید کشمش  و جایگاه صادراتی این محصول، توسعه خوشه و فرآوری انگور می تواند به توسعه بازارهای داخلی و خارجی کمک کند.

تشکیل شورای راهبردی با حضور مسئولان استانی، راه اندازی دفتر فروش محصولات انگور در مسکو، تشکیل کنسرسیوم صادراتی، مشارکت در مرکز فروش محصولات تولیدی ایلام برای توسعه بازارهای داخلی اعضای خوشه، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای اعضاء خوشه از جمله فعالیتهای مهم این شرکت در حوزه خوشه صنعتی فرآوری انگور در استان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.