مشهد؛

خراسان رضوی رتبه سوم طلاق در کشور

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی رتبه سوم طلاق در کشور را دارد.

خراسان رضوی رتبه سوم طلاق در کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدير كل ثبت احوال استان  امروز در دومين جلسه شوراي هماهنگي ثبت وقايع حياتي استان اظهار کرد: در ٦ ماهه امسال ٨٩١٢٢ ولادت در استان رخ داده كه ما در كشور رتبه ٢٩ را داريم .

حسين نيري افزود :در خصوص وفات نيز ما با ٢٩٨٠٠ در سال ٩٤ حائز رتبه ٢٩ در كشور هستيم.

وي اظهار کرد: در بحث ازدواج نیز در سال ٩٤ در استان  ٦٠٤٧٢ مورد بوده و در ٦ ماهه سال ٩٥ نيز ٣٦٧٧٧ ازدواج صورت گرفته است، استان  خراسان رضوی در كشور در رتبه چهاردهم قرار دارد و تربت حيدريه در استان بيشترين و رشتخوار كمترين امار ازدواج را داشته است.
 
مدير كل ثبت احوال استان افزود :در بحث طلاق نيز در سال ٩٤ تعداد ١٧١٦٥ طلاق ثبت شده است و اين امار در ٦ ماهه اول امسال به ٩٣٩٦ رسيده است .

نیری بیان کرد: در استان در هر ١/٨ ساعت يك طلاق ثبت مي شود و استان در رتبه ٣ كشور است البته نسبت ازدواج به طلاق در استان در كشور در رتبه ٦ مي باشيم .

وی با بیان اینکه قوچان بيشترين امار و جغتاي كمترين امار طلاق در استان را دارند ، افزود:
٣٢/٧ طلاق ها در سال ٩٤ در دوران عقد به طلاق انجاميده است.

سید جواد حسینی نیز در این جلسه گفت: اولين مرحله حركت كشور به سمت توسعه پايدار ،  برنامه ريزي است و شناخت وضع موجود پايه اصلي برنامه ريزي است.
 
وی افزود: تشكيل اين شورا براي ثبت وقايع حياتي استان و برنامه ريزي براي اقدامات اينده بسيار قابل توجه است.

مدير كل امور اتباع خارجي استان نيز گفت: در استان ٣٣٠ هزار نفر از اتباع خارجي حضور دارند كه ٩٥ درصد از اين جمعيت در. مشهد هستند و ١٠ درصد جمعيت مشهد را تشكيل ميدهند

عجمي افزود: ٤٥ هزار فرصت شغلي براي اين افراد در استان ايجاد شده و ٢٥ هزار نفر از اين افراد امسال براي مراسم اربعين به كشور عراق رفتند

وي اظهار کرد: در ٦ ماهه امسال ١١٦٥ مورد مدرك شناسايي براي فرزندان  اتباع خارجي صادر شده است و همچنين در اين مدت تعداد ٥٧ مورد طلاق و ٣٤٠ مورد فوت و همچنين ٧٠٠ مورد ازدواج براي اتباع خارجي ثبت شده است .

انتهای پیام//ف ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار