کرمان؛

اسکله اختصاصی درخواست مدیرگل گهر از معاون اول

مدیرعامل شرکت گل گهر سیرجان گفت: 56درصد برنامه تولید در مجتمع بزرگ سنگ آهن گل گهر محقق شده است.

اسکله اختصاصی درخواست مدیرگل گهر از معاون اولبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ناصرتقی زاده در مراسم آغاز به کار کارخانه 5میلیون تنی گندله سازی گل گهر گفت: در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در این مجموعه بزرگ، 10گام در تولید تعریف کردیم که در سالهای مختلف تولید بیشتر از سال قبل باشد،در سالی که گذشت 21درصد پیش بینی افزایش تولید داشتیم که در در شش ماهه اول سال 19میلیون تن تولید انجام شده که به معنای محقق شدن 56درصد برنامه است.

وی اظهار کرد:در بخش کنسانتره 7میلیون 400هزار تن تولید در شش ماهه محقق شده که 17درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد و امیدوارم برنامه تولید 12میلیون تن را اجرایی کنیم.

تقی زاده با اشاره به محقق شدن تولید با 80درصد ظرفیت اسمی کارخانه گفت: امیدواریم درسال آینده از این 5میلیون تن تولید به 7میلیون تن برسیم وکشور دراین بخش خودکفا شود.

وی از افزایش فروش این مجتمع تا 33درصد خبرداد وگفت: نسبت به سال قبل برنامه فروش گل گهر 57درصد اجرا شده است.

مدیرعامل مجموعه صنعتی گل گهر سیرجان تصریح کرد: در صادرات نیز خوشبختانه با افزایش فروش کارخانه، شاهد افزایش 25درصدی هستیم، 95میلیون دلار صادرات داشتیم و با توجه به اینکه این روزها به شدت افزایش قیمت داشتیم پیش بینی می شود تا150میلیون دلار برسیم.

تقی زاده با بیان اینکه این مجموعه موفق به کاهش قیمت تمام شده محصول درسال 95 نسبت به دو سال ماقبل شده است اظهارکرد: یکی از ده گام کاری ما در گل گهر توجه به بومی سازی وحمایت از قطعات تولید داخل است که از تولید قطعات به شکل مشارکتی حمایت و در صورت موفقیت تولید کننده قطعه، محصول وی را خریداریم.

مدیرعامل مجموعه صنعتی گل گهر افزود: با توجه به نظام بهره وری و پیشنهادات در این مجتمع موفق شدیم از 16هزارتن به ازای هر نفر به 22هزار و906تن بهره وری برسیم.

وی با اشاره به توجه این مجموعه به مسئولیت های اجتماعی گفت: اجرای شبکه فاضلاب شهری سیرجان وتامین آب آینده صنایع فولاد سیرجان را از این محل برعهده گرفتیم در کنار آن با ساخت مجموعه رزشی بزرگی برای کارکنان وجوانان سیرجانی قدم بزرگی در ارتقا خدمات ورزشی برداشتیم.

وی شمار پرسنل مجموعه را 9هزار و268نفر ذکر کرد وگفت: امیدواریم این تعداد را به 13هزارنفر افزایش دهیم.

وی خواستار کمک برای ایجاد اسکله اختصاصی گل گهر در خلیج فارس شد وگفت: یکی از مشکلات ما دپوی حجم زیادی از محصول به سبب طولانی مدت بودن فرایند بارگیری از تخلیه تا بارکشی است.

تقی زاده سرمایه گذاری این مجتمع را 22هزار میلیاردتومان ذکر کرد وافزود:بخشی از منابع داخلی و بخش دیگر آن حدود 4هزار میلیاردتومان با کمک بانک سپه تامین شده که در صورت حذف بانک سپه از همکاری ما در مدیریت مجموعه دچار هرج ومرج می شویم.

وی از نعمت زاده وزیر صنعت برای واگذاری بحث پروانه اکتشافی در منطقه گل گهر قدردانی کرد.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.