جهانگیری:

توافق هسته ای را نمی توان بر هم زد

معاون اول رئیس جمهوری گفت: با وجود توجهی که دولت های جهان به ایران دارند، کسی قادر نیست توافق درباره تحریم ها را بر هم بزند و این حرف ها یکسری تبلیغات است.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری شامگاه دوشنبه در جمع اقشار مختلف مردم در مسجد الرسول (ص) جیرفت در جنوب استان کرمان افزود: برخی می گویند فلانی رئیس جمهور آمریکا شد پس توافق هسته ای هم مشکل پیدا می کند در حالی که امروز این حرف ها خریداری ندارد.

وی تصریح کرد: بعد از توافق هسته ای بقیه تحریم ها هم باید برداشته شود و با وجود دولت قانونی و منطقی، کسی نمی تواند اعلام کند که من توافق هسته ای را بر هم می زنم بنابراین این مسیر را با قدرت ادامه خواهیم داد.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: امروز در شرایطی هستیم که به سمت توسعه و پیشرفت گام های بلندی را بر می داریم، محدودیت منابع ولی ظرفیت های خیلی زیادی داریم و می توانیم به پشتوانه این ظرفیت ها دغدغه های مردم را برطرف کنیم.

وی افزود: یکی از آرمان های نظام، رهبری و رئیس جمهوری محترم این است که توسعه مناطق محروم در اولویت قرار بگیرد و در سال های گذشته به دلیل وجود تحریم های غرب نتوانستیم آنطور که شایسته است به مناطق محروم بپردازیم.

جهانگیری با بیان اینکه امروز دولت به مطالبات جدی مردم آگاهی کامل دارد، گفت: زمینه ای را بوجود می آوریم که همه جای کشور به کارگاه های سازندگی تبدیل شود.

وی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقامتی افزود: این سیاست ها در دولت یازدهم تدوین شده و سیاست هایی است که ایران را از فشارها اقتصادی نجات داده و ایجاد اشتغال خواهد کرد.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: با این سیاست ها ظرفیت های مختلف کشور به حرکت در می آید و اطمینان می دهیم که گام های بلندی برمی داریم.

وی گفت: باید همه نخبگان و افراد صاحب نفوذ در این مسیر به حرکت در آیند و آمده ایم که اعلام کنیم مصمم هستیم با دستور رییس جمهوری، محرومیت را مرتفع کنیم.

جهانگیری اضافه کرد: کشاورزی جیرفت مهمترین نقطه توسعه کشور است و این کشاورزی نیازمند صنایع تبدیلی می باشد.

وی با اشاره به رسیدن گاز به جنوب استان کرمان گفت: گاز مهمترین منبعی است که می توان با آن صنعت پتروشیمی را ایجاد کرد.

معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: امیدواریم شاهد ایجاد کارخانه پتروشیمی در جنوب باشیم که وزیر نفت هم در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: باید راه آهن جیرفت را به سراسری اتصال دهیم که در این خصوص صحبت های لازم با وزیر راه و شهرسازی صورت گرفته است.

جهانگیری در پاسخ به این شعار که جیرفت باید استان شود، گفت: امیدواریم بتوانیم مشکلات جیرفت و جنوب را توسعه دهیم تا جوانان منطقه از معیشت و شغل مناسب برخوردار شوند.

وی ادامه داد: قطعا بهترین دوران زندگی من دورانی بود که در جیرفت خدمت می کردم.

وی همچنین با اشاره به پیاده روی اربعین گفت: از دولت و مردم عراق برای میزبانی خوبی که دارند، تشکر می کنم.

معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: امروز در شرایطی هستیم که دشمنان اسلام و نظام برای مخدوش کردن چهره اسلام، گروه های تکفیری را راه اندازی کرده اند و این گروه ها با قصد ناامن کردن ایران تشکیل شدند که به فضل خداوند و با همت نیروهای مسلح و فرماندهی هوشمندانه رهبر معظم انقلاب امروز می توان با صراحت اعلام کرد که تنها کانون امن منطقه، ایران است.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر این امنیت را بدانیم، گفت: امروز همه قدرتها به این نقطه رسیده اند که امنیت منطقه جز با کمک ایران امکانپذیر نیست.

جهانگیری افزود: یکی از تاثیرگذار ترین کشورها در بحث کمک به امنیت منطقه، ایران است و اگر این گونه نبود امروز داعش بر بغداد حاکم شده بود.

معاون اول رئیس جمهوری که امروز - دوشنبه - از طریق فرودگاه سیرجان وارد استان کرمان شد، پس از افتتاح مجموعه ورزشی و کارخانه گندله سازی شماره 2 مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر با ظرفیت پنج میلیون تن در سیرجان راهی جنوب استان کرمان شد. 

شرکت در نشست های توسعه منطقه ای و ستاد اقتصاد مقاومتی استان، بازدید و افتتاح چند طرح اقتصادی و عمرانی از برنامه های اسحاق جهانگیری در ادامه این سفر 2 روزه به شهرستان های جنوب کرمان است. 

وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، ورزش و جوانان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون سازمان برنامه و بودجه و برخی معاونان وزرا در این سفر 2 روزه، اسحاق جهانگیری را همراهی می کنند.

کرمان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است و جنوب کرمان با هفت شهرستان دارای قابلیت های متعدد در بخش های کشاورزی، میراث فرهنگی و معدنی است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار