کرمانشاه؛

بوتیمار، خوتکا، سرسبز مهمان تالاب هشیلان

مسئول محیط‌بانی تالاب هشیلان گفت: سالانه 2000 تا 2500 پرنده مهاجر به این تالاب می‌آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آرش رضایی، تالاب هشیلان را یکی از مهمترین مناطق دانست که در فصل سرما میزبان پرندگان مهاجر است.پرندگان امسال از حدود 10 روز دیگر به تالاب خواهند آمد.

مسئول محیط‌بانی تالاب هشیلان بوتیمار، خوتکا، سرسبز و انواع غاز را بیشترین گونه‌هایی عنوان کرد که به تالاب هشیلان می‌آیند و ادامه داد: در این بین تعداد غازها بسیار کم و حدود 13 یا 14 قطعه است، اما سرسبزها با 600 یا 700 قطعه تعداد قابل توجهی نسبت به سایر پرندگان مهاجر دارند.

رضایی دلیل مساعد بودن تالاب هشیلان برای حضور پرندگان مهاجر را ویژگی‌های زیستی این تالاب و وجود نیزارها در آن دانست که محلی مناسب برای لانه‌سازی پرندگان است.

به گفته رضایی، پرندگان در تالاب هشیلان دسترسی مناسبی هم به آب و غذا دارند.

مسئول محیط‌بانی تالاب هشیلان از تدابیر حفاظتی برای زمان مهاجرت پرندگان نیز یاد کرد و افزود: در پاسگاه محیط‌بانی تالاب هشیلان در دو شیفت صبح و بعدازظهر و در هر شیفت سه تا چهار نفر با ماشین در منطقه گشت زنی می‌کنند تا از هرگونه شکارغیرمجاز جلوگیری شود.

رضایی تصریح کرد: در هفته یک بار هم گشت زنی شبانه داریم تا حتی در تاریکی شب هم مشکلی برای پرندگان ایجاد نشود.چنانچه هوا بسیار سرد باشد و دسترسی این پرندگان به غذا محدود شود، دانه‌پاشی نیز برای این پرندگان انجام خواهد شد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.