ارومیه؛

برگزاری شورای راهداری جنوب استان در شهرستان مهاباد

شورای راهداری جنوب استان با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در شهرستان مهاباد برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ؛ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اولویت اصلی را راهداری زمستانی و ارتقاء ایمنی در محورهای استان بیان کرد و افزود: ايمن سازي و اقدامات مرتبط با آن جزء وظايف و مسئوليت‌هاي ذاتی اين سازمان به شمار مي‌آيد.

عبدالحسین علی اکبری اظهار داشت: عملیات راهداری زمستانی باید با نگاه پیشگیری از انسداد راه انجام شود و باید پیش از بروز بحران، همه موارد لحاظ و اقدامات لازم در این خصوص اعمال شود.

وی از تامین لاستیک و سوخت ماشین آلات زمستانی خبر داد و اظهار داشت: راهداری زمستانی و ارتقاء ایمنی محورهای ارتباطی استان یک بحث ریشه ای است و اولین اولویت کاری این اداره کل است . راهداری زمستانی باید در محورهای مراکز استمرار و ماشین آلات برف روبی و سوخت ماشین آلات مطالعه شود. در مراکز استمرار اگر نیروی انسانی کارایی تامین و مدیریت نشود با بهترین ماشین آلات نیز عملیات شکست خواهد خورد.

وي خاطر نشان كرد : اصلاح سطح شانه راه و شيب راهها ، پاكسازي حريم، برداشتن موانع، بازسازی و نصب گاردريل‌ها،اصلاح تقاطع‌ها و دوربرگردان‌ها و نصب روشنايي در صورت ضرورت ، ايمن‌سازي محورهاي موجود در نقاط مسكوني عمده اقداماتي است كه جهت ارتقاي ايمني در بخش راهداري به طور مستمر انجام مي‌شود و روسای شهرستانها توجه ویژه به آن خواهند داشت، همچنين آموزش دانش‌آموزان مدارس حاشيه راه‌ها ، آموزش عابران پياده و موتورسيكلت‌ سواران و تعبيه پل عابر پياده از اقداماتي است كه در زمينه ايمني حمل‌ونقل صورت مي‌گيرد.

علی اکبری از ارزیابی شهرستانها در بحث تصادفات خبر داد و اظهار داشت: شهرستانها بر اساس آمار کاهش تلفات انسانی در 6 ماهه دوم نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ارزیابی شده و عملکرد در حوزه هر شهرستان بهتر باشد از مسول راهداری شهرستان تقدیر خواهد شد.

این مقام مسئول به تامین ناوگان عمومی در اربعین حسینی تاکید کرد و اظهار دشت: پایانه های مسافربری از 25 آبان ماه سالجاری تا دهم آذر ماه در حالت آماده باش برای جابجائی زائرین اربعین حسینی هستند و به جزء ارومیه در مابقی شهرستانها تک فروشی نداریم و بلیط ها بصورت دربستی بفروش می رسند.

در ادامه معاون فرماندار مهاباد با اظهار خوشحالی از ادغام راهداری با حمل و نقل و پایانه ها بیان کرد: یکی از اتفاقات مبارکی که موجب خرسندی مسئولین شد جداسازی راهداری از راه و شهرسازی بود.

شجاعی در خصوص وظایف خطیر راهداری افزود: سال گذشته که دچار بحران شدیم مشکلات راهداری را زا نزدیک لمس کردیم و متوجه شدیم که راهداری وظیفه سنگینی است و در این خصوص حمایت همه جانبه خود را اعلام میداریم.

آقای شجاعی از آمادگی ستاد بحران در شهرستان مهاباد در مقابل حوادث خبر داد و گفت: با توجه به بحران خیز بودن و مشکلات سال گذشته که در این شهرستان را در پی داشت ستاد بحران شهرستان مهاباد آمادگی خود را برای مقابله با حوادث اعلام میدارد.

معاون راهداری اداره کل بر اجرای ماده 7 قانون ایمنی راهها تاکید کرد و افزود: ریختن زباله ،نخاله ،مصالح ساختمانی ،روغن موتور ونظایرآن ویانصب واستقرار تابلو یاهرشیء دیگر درراهها وراه آهن وحریم قانونی آنها درداخل یاخارج از محدوده قانونی شهرها وهمچنین هرگونه عملیات كه موجب اختلال درامرتردد وسایل نقلیه می شود ونیز ایجاد راه دسترسی ممنوع است.

وی در ادامه بر بازدیدهای روسای شهرستانها تاکید کرد و گفت: روسای شهرستانها باید بازدید های مکرر از حوزه استحفاظی خود داشته باشند و در این امر باید برنامه ریزی و در اولویت کاری قرار داده شود.

این مقام مسئول از آشکارسازی 35 نقاط پرتصادف خبر داد.

در ادامه جلسه مسولین راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستانها به بیان دیدگاهها و مشکلات شهرستانهای خود پرداخته و روسای ستادی اداره کل نیز بیاناتی ایراد فرمودند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: شورا ، راهداری ، جنوب ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.