خوی؛

برگزاری شورای راهداری شمال استان در شهرستان خوی

شورای راهداری شهرستانهای شمال آذربایجان غربی شهرستان خوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛به نقل از  روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ؛ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هدف از برگزاری این جلسه را بازنگری وظایف راهداری عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به بازدیدهای دوره ای مکرر که از راههای مواصلاتی و ادارات و انبارهای موجود در استان انجام دادیم مشکلات حوزه راهداری را از نزدیک لمس کردیم.

عبدالحسین علی اکبری اولویت اصلی را راهداری زمستانی بیان کرد و افزود: در بحث دپوی نمک و شن و ماسه امسال هیچ مشکلی نداریم و در جلسه هماهنگی راهداری زمستانی که به ریاست استاندار محترم برگزار شد خروجی خوبی داشت و ابلاغ هاییکه در جلسه تصویب شد بسیاری از مشکلاتمان را حل کرد.

وی از آماده سازی ماشین آلات زمستانی به مرور خبر داد و اظهار داشت: راهداری زمستانی یک بحث ریشه ای است و اولین اولویت کاری ایست.

علی اکبری از ارزیابی شهرستانها در بحث تصادفات خبر داد و اظهار داشت: شهرستانها بر اساس آمار کاهش تلفات انسانی در 6 ماهه دوم نسبت به مدت زمان مشابه ارزیابی شده و آمار در حوزه هر شهرستان کمتر باشد تقدیر خواهد شد.

وی بر جمع آوری به موقع لاشه حیوانات که خود یکی از عوامل تصادف در جاده می باشد تاکید کردند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، بر اجرای ماده 7 قانون ایمنی راهها تاکید کرد و افزود: ریختن زباله ،نخاله ،مصالح ساختمانی ،روغن موتور ونظایرآن ویانصب واستقرار تابلو یاهرشیء دیگر درراهها وراه آهن وحریم قانونی آنها درداخل یاخارج از محدوده قانونی شهرها وهمچنین هرگونه عملیات كه موجب اختلال درامرتردد وسایل نقلیه می شودونیز ایجاد راه دسترسی ممنوع است.

ارسلان شکری از برخورد با مرتكبان جرایم بالاعلاوه برجبران خسارت وارده به حبس ازسه ماه تادوسال اعلام کرد و اظهار داشت: برخورد قانونی با ایجادراه دسترسی به حریم،درختكاری وعبوردادن تاسیسات ازعرض راه ونصب تابلو درحریم امری ضروری می باشد. وی در ادامه افزود: نصب تابلوها در راهدارخانه ها، مساجد و روستاها باید قابل رویت باشد و نصب علائم باید بصورت استاندارد انجام گیرد.

شکری بر آماده سازی راهدارخانه ها علی الخصوص راهدارخانه های ترکیبی مانند راهدارخانه قوشجی و سرو تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: شورا ، راهداری ، خوی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.