تبریز؛

امضای تفاهم نامه بهزیستی و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی

تفاهم‌نامه طرح مشترک اجتماعی دانش‌آموزان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی امضا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی ار آیین افتتاحیه و عقد تفاهم‌نامه طرح مشترک اجتماعی دانش‌آموزان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: تعاملات گسترده‌ای با آموزش و پرورش داریم که در سایه این تعاملات در راستاهای مختلف از جمله مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت‌های مادرزادی و ژنتیکی و ... داشتیم که قراردادهای ارزشمندی خواهد بود.

ارشدزاده با بیان اینکه نوجوانان و جوانان حساس‌ترین گروه هستند، افزود: گروه هدف برای ما این قشر از افراد هستند که آینده کشور را خواهند ساخت و خودشان در آینده تشکیل خانواده خواهند داد.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این طرح مشارکتی برای اولین بار اجرا خواهد شد و استان ما پایلوت در این امر خواهد بود، ادامه داد: هدف از اجرای این طرح توانمندسازی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها در مسائل اجتماعی است و  استفاده از این سرمایه برای تقویت بنیان جامعه خواهد بود.

وی به همایش اخیر نشان مسئولیت سازمان بهزیستی کشور با حضور ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: سازمان بهزیستی به دنبال خیرخواهی و مسئولیت‌پذیری در تمام افراد است و از این رو از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کند.

ارشدزاده با تاکید بر اینکه هر ایرانی و هر نفر در قالب خیر جمعی است، افزود: هر فرد هم باید نسبت به خودش و هم نسبت به جامعه مسئول باشد و این لزوما در قالب مسائل مادی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر فردی بتواند در بحث مسئولیت اجتماعی و آسیب‌شناسی و به پیشگیری از معلولیت‌ها و .... با جمله‌ای و یا اقدامی افرادی را نجات دهد و آگاه سازد خیر محسوب می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد: اصحاب رسانه خود نیز در گروه خیرین قرار دارد و اگر بتوانند افراد را از معرض خطر را آگاه سازند و از عوارض و جریانات و آسیب‌های اجتماعی آگاه کنند خیر جمعی انجام داده‌اند.

وی ار خصوص عقد تفاهم‌نامه در راستای شناسایی آسیب‌های اجتماعی به جوانان گفت: این قرارداد با همکاری آموزش و پرورش استان در افق پنج ساله پیش‌بینی شده است.

ارشدزاده افزود: این طرح با هدف پوشش 20 درصد دانش آموزان در گروه سنی چهارده تا شانزده سال بوده و تا سال 99 ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره یه اینکه اجرای این طرح در ابتدا از شهر تبریز آغاز خواهد شد، گفت: هفت گام اساسی از جمله آموزش کارشناسان و تسهیل‌گران، آموزش معلمان و مربیان در زمینه آسیب‌های اجتماعی، اجرای فرآیند یادگیری مشارکت دانش‌آموزان، پشتیبانی از اقدامات مشارکتی دانش اموزان، ارائه دستاوردهای گروه‌ها و ارائه ار جشنواره نوجوان، تقویت‌روانی دانش‌آموزان را مواجه با مسائل اجتماعی و در نهایت ارزیابی کلی خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه اینکه آسیب دیدگان اجتماعی عائله نظام هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند، گفت: نمی‌توان از عضوی از خانواده دچار آسیب اجتماعی شود غافل شد و آن را ترد کرد بلکه باید در فکر چاره‌ای برای رهایی وی و بازگشت به زندگی قبلی برگردانند.


انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.