آسیا زیر پای پسران وزنه بردار ایرانی

تیم ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان در آخرین روز رقابت های قهرمانی آسیا طلاباران شد.

آسیا زیر پای پسران وزنه بردار ایرانیبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ درخشش 9 وزنه بردار کشورمان در روز پایانی باعث شد مجموعا 13 مدال طلا، 8 نقره و 5 برنز نصیب کاروان وزنه برداران ایرانی شود.26 مدال به همراه 2 کاپ قهرمانی تیم های ملی نوجوانان و جوانان کشورمان با اقتدار تمام عناوین قهرمانی قاره کهن را به دست آوردند.

در رده سنی نوجوانان علیرضا لطفی با رکورد مجموع 203 کیلوگرم قهرمان دسته 94 شد. در فوق سنگین هم دو نماینده داشتیم که علی داودی با رکورد مجموع 366 کیلوگرم قهرمان شد و محمدرضا روشنی با حدنصاب 336 کیلوگرم روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد. با این عناوین جمع مدال های تیم ملی وزنه برداری نوجوانان کشورمان به 9 طلا، 6 نقره و 4 برنز رسید تا شاگردان محمدحسین برخواه با اقتدار قهرمان آسیا شوند.

در ادامه نوبت به برگزاری رقابت های اوزان 94، 105 و 105+ کیلوگرم رده سنی جوانان رسید، رقابت هایی که با حضور 6 وزنه بردار کشورمان برگزار شد و با قدرتنمایی آنها همراه بود.

در دسته 94 کیلوگرم رضا بیرالوند با حدنصاب مجموع 365 کیلوگرم قهرمان شد و رحمان اورامه با رکورد مجموع 332 کیلوگرم در مکان سوم ایستاد.

در دسته 105 کیلوگرم نوبت به هنرنمایی علیرضا بیرالوند و پیمان جان رسید. بیرالوند در این وزن با رکورد مجموع 375 کیلوگرم روی سکوی قهرمانی ایستاد و پیمان جان با حدنصاب مجموع 359 کیلوگرم سکوی نایب قهرمانی را از آن خود کرد.

سرانجام در رقابت های وزن 105+ کیلوگرم که از جذابیت بالایی هم برخوردار بود، امیر حسین فضلی با رکورد مجموع 383 کیلوگرم و به لطف اختلاف وزن بالاتر از حریف ژاپنی خود روی سکوی قهرمانی آسیا ایستاد و عنوان قویترین وزنه بردار جوان را به خود اختصاص داد. در همین وزن کوهیار فرج پور، دیگر نماینده کشورمان با رکورد مجموع 369 کیلوگرم سوم شد و به مدال برنز رسید.

به این ترتیب در پایان رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جوانان آسیا، تیم ملی جوانان کشورمان با کسب 7 مدال،8 نقره و 7 برنز مقتدرانه روی سکوی قهرمانی ایستاد.

تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان در مجموع 43 مدال (18 طلا، 14 نقره و 11 برنز) از آوردگاه آسیایی به دست آوردند تا برگی زرین در تاریخچه افتخارات وزنه برداری ایران در رده های سنی پایه رقم بخورد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار