کرمان؛

ثبت نام 47 هزار کرمانی در اربعین حسینی

دبیر ستاد اربعین استان کرمان از ثبت نام ۴۷ هزار زائر کرمانی برای پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ خلیل همایی با اشاره به اینکه سامانه سماح تنها سامانه مجاز برای اعزام زائران است؛ گفت: سازمان حج و زیارت متولی اصلی اعزام زائران به سفر‌های زیارتی است و امور مربوط به اعزام زائران اربعین حسینی نیز از طریق حج و زیارت پیگیری می‌شود.

وی افزود: هیئت عراقی نیز برای صدور ویزا در استان کرمان در محل ساختمان سابق حج و زیارت استان مستقر شد و خوشبختانه صدور ویزا در داخل استان و در مدت 48 تا 72 ساعت انجام و هم اکنون نیز انجام می‌شود.

همایی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت تا پایان روز 28 آبان جاری صدور ویزا در استان کرمان انجام می‌شود خاطر‌نشان کرد: 7 هزار از زائران یزدی نیز در استان کرمان مراحل صدور روادید خود را انجام دادند.

مدیر‌کل امنیتی استانداری کرمان با اشاره به اینکه مهاجران افغانستانی داخل استان نیز با ارائه کارت آمایش، ویزای خود را دریافت و در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت‌ می‌کنند افزود: تعداد 2 هزار و 334 نفر از اتباع افغانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی از استان کرمان ثبت‌نام کردند که 306 دفترچه، ویزای صادره برای این افراد بوده است.

وی با بیان اینکه استان کرمان میزبان زائران پاکستانی عبوری از استان کرمان به سمت کربلا بوده است یادآور شد: 6 موکب با همکاری فرمانداری‌ها و اوقاف استان کرمان برای پذیرائی و اسکان زائران اربعین عبوری از مسیر استان کرمان راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار