تاکید اعضای دیوان بین‎المللی کیفری بر حفظ وحدت

در پی تصمیم سه کشور آفریقایی و روسیه برای خروج از دیوان بین‌المللی کیفری، حامیان این سازمان خواستار حفظ وحدت اعضای آن شدند.

تاکید اعضای دیوان بین‎المللی کیفری بر حفظ وحدتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از آسوشیتدپرس، "فاتو بنسودا،" دادستان ارشد دیوان بین المللی کیفری در نخستین روز از نشست سالانه این دیوان، عواقب تصمیم این کشورها برای خروج از این سازمان را کم‌اهمیت خواند و اعلام کرد: این مسئله بحرانی برای سیستم اساسنامه رم نیست، اما مشکلی برای اقدام‌های مشترک ما با هدف ایجاد جهانی صلح‌آمیزتر و عادل‌تر است.

وی که خود اهل کشور گامبیا است، گفت: به منظور پرداختن به جرایم و اجرای عدالت به نفع قربانیان جهان لازم است مشارکت کشورها در اساسنامه رم نه تنها حفظ و مستحکم شود، بلکه باید تعداد این کشورها نیز افزایش یابد.

"استفان دیون،" وزیر خارجه کانادا نیز در سخنرانی در این دیوان اعلام کرد لازم است پاسخگویی افرادی که جدی‌ترین جرایم را مرتکب می‌شوند، تضمین شود.

وی افزود: ما بایکدیگر این دیوان را ایجاد کردیم و باید با یکدیگر آن را حفظ کنیم.

این در حالی است که "مایکل ماتورا،" وزیر دادگستری آفریقای جنوبی در حمایت از انتقاد کشور خود از این دادگاه اعلام کرد این دیوان خشونت‌ها را در سایر نقاط جهان نادیده می‌گیرد.  

وی در جمع خبرنگاران در دادگاه لاهه افزود: این دیوان تنها بر یک محدوده جغرافیایی (آفریقا) تمرکز می‌کند .

ماتورا افزود: آن‌ها باید این مسئله را توضیح دهند. اصل جهان شمول بودن استفاده از حاکمیت قدرت باید در قلب این سازمان باشد. اگر آنها مایل به پیروی از این اصل نیستند، اعتبار آنها فرسایش خواهد یافت.




انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار