مشهد؛

توسعه کتابخانه‌های روستایی خراسان رضوی

مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان رضوی گفت: ظرفیت‌های توسعه کتابخانه‌های مشارکتی روستائی در خراسان رضوی توسعه می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، وحید قربانی در گردهمایی کتابداران روستایی و دهیاران خراسان رضوی افزود: در نگاه به توسعه ملی، پیشرفت و تعالی را مدنظر داریم که یکی از مهمترین راهبردهای این تعاریف، جوامع روستایی است.

وی گفت: یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر روستایی داریم که ۳۰ درصد جامعه استان را روستائیان تشکیل می‌دهند؛ جامعه‌ای تولید کننده که اثر اقتصادی و تامین کننده دارند.

مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان رضوی افزود: وقتی توسعه‌های زیرساختی مثل کتابخانه‌ها در روستاها باشد در حفظ و پایداری یک جامعه موثر است و به روحیه جمعی جامعه کمک می‌کند.

قربانی با بیان اینکه روح جمعی اجتماع روستایی فراتر از زمان جامعه روستایی شکل می‌گیرد گفت: زمانی که بخواهیم روستا را تبدیل به یک شهر کنیم روح جمعی را از آن می‌گیریم و این بزرگترین خیانت به جامعه روستایی است.

وی افزود: برای محقق شدن این موضوع باید آموزش‌ها را در روستاها افزایش دهیم و ببینیم که نیاز جامعه روستایی بیشتر به چه نوع کتاب‌هایی است و آن کتاب‌ها تهیه شود نه کتاب‌هایی که مورد نیاز آنها نیست.

مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان یک نهاد بومی و غیردولتی در داخل روستاها یک فرصت مناسب است برای اهداف توسعه این مکان‌ها.

قربانی گفت: کتابخانه ها را باید به عنوان یک کانون ارتباط اجتماعی تصور کنیم، کانونی که باعث تبادل کتاب، سواد، دانش می‌شود.

وی افزود: ما آمادگی داریم با کمک مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در قالب طرح کتابخانه‌های مشارکتی در روستاها قفسه‌هایی از کتاب ایجاد کنیم تا کتاب در روستا مبنا و پایه‌ای برای مبادلات اجتماعی بهتر شود.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.