سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین از اختصاص 23 درصد از اعتبارات استانی سفر ریاست جمهوری به حوزه آبیاری نوین خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ منوچهر حبیبی در نشست پیگیری مصوبات سفر دولت در بخش کشاورزی با بیان اینکه تا پایان سال 96 بالغ بر 40 هزار هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می شود ، گفت : برای اجرای این طرح از 9 هزار 30 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی سفر رئیس جمهوری به استان، 2 هزار و 30 میلیارد ریال آن در بند 9 حوزه کشاورزی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه امتیازهای این طرح هنوز تخصیص نیافته اما چهار هزار و 500 هکتار از اراضی استان تحت پوشش این سامانه قرار گرفته است.

وی با اشاره به مدیریت مصرف آب ، یادآور شد: 90 درصد منابع آبی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود  و اجرای سامانه نوین آبیاری در اصلاح الگوی مصرف نیز بسیار موثر است.

حبیبی با بیان اینکه 70 درصد از اجرای سامانه آبیاری تحت فشار به استفاده از اتصال و لوله ها باز می گردد، گفت :  باید درباره  کیفیت ابزار مصرفی دقت کافی داشت .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در این نشست گفت: تفاهم نامه های لازم در این زمینه با سازمان همیاری شهرداری ها برای اجرای 5 هزار هکتار از اراضی شهرستان های بوئین زهرا و تاکستان منعقد شده  است و به دنبال شیوه نامه اجرای آبیاری قطره ایی نیز هستیم.

علی اکبر متقی فرد سقف اعتبارهای یاد شده برای اجرای این طرح را سه هزار و 800 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون 180 میلیارد ریال این میزان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: قبل از تخصیص اعتبارها در این زمینه، به پیمانکاران اجازه آغاز اجرای عملیات داده شده و بیش از 95 درصد مسائل حقوقی این طرح نیز مرتفع شده است.

وی یادآور شد: این طرح در دو هزار و 525 هکتار از اراضی کشاورزی استان در حال اجرا، 5 هزار و 791 هکتار در حال مطالعه است  و در 13 هزار و 350 هکتار نیز در حال تکمیل پرونده هستیم .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.