اصفهان؛

ایران جزو 10 کشور مهم دنیا می شود

استاندار ایالت نورماندی کشور فرانسه گفت: ایران در 10 سال آینده جزو 10 کشور مهم دنیا در حوزه های اقتصادی و سیاسی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هرو مورن' (Here Morin) امروز در دیدار با رسول زرگرپور استاندار اصفهان که در شهرستان کاشان انجام شد، افزود: ظرفیت های قابل توجه ایران، فضای بسیار گسترده ای را برای همکاری مشترک با این کشور در زمینه اقتصادی فراهم می کند.
وی گفت: پیش از سفر به ایران، ایده های خاص و مشخصی از سفر خود داشتیم اما امروز، این کشور را با ایده های متفاوت ترک خواهیم کرد.
وی گفت: ایران کشوری است که 10 سال مرحله های مختلف تحریم را پشت سر گذاشته است و اکنون در شرایطی هستیم که مواضع کشور ایران، شایسته شنیدن است و باید در این مساله تامل صورت گیرد.
وی ایالت نورماندی فرانسه را در زمینه صنعت و کشاورزی بسیار تاثیرگذار ذکر کرد و افزود: نورماندی از مناطق مهم گردشگری فرانسه است و امیدواریم در پایان سفر به اصفهان تعامل واقعی و عملی در زمینه های دانشگاهی و اقتصادی با این استان داشته باشیم.
هرو مورن همچنین با اشاره به این که نورماندی، ناحیه خودروسازی در کشور فرانسه است، گفت: دو شرکت خودرو سازی رنو و پژو در این منطقه قرار دارند و می توانیم تعامل خوبی در این زمینه با ایران داشته باشیم.
استاندار اصفهان نیز در این دیدار گفت: اصفهان پایتخت تمدن ایرانی اسلامی، شهر جهانی صنایع دستی و پایتخت فرهنگ ایران است و در سال گذشته گردشگرانی از 86 کشور جهان به این شهر تاریخی سفر کردند.
رسول زرگرپور با اشاره به این که مقام های عالیرتبه خارجی در سفر به ایران از شهر تاریخی اصفهان نیز بازدید می کنند، افزود: استانداران کشور ایران این اختیار را دارند تا با استان های کشورهای دیگر ارتباطات تجاری، بازرگانی و سرمایه گذاری برقرار کنند و مدیریت استان اصفهان نیز آمادگی دارد تا با استان نورماندی وارد مذاکره شود.
وی اتاق بازرگانی اصفهان را قویترین اتاق کشور برشمرد و گفت: بازرگانان و سرمایه گذاران دو استان می توانند ارتباطات خوبی را با یکدیگر برقرار کنند و نمونه آن انعقاد قرارداد با شرکت 'سیتروئن' است که صورت گرفته است.
وی با بیان این که اصفهان می تواند در زمینه گردشگری همکاری خوبی با منطقه نورماندی فرانسه داشته باشد، گفت: در حال حاضر آمار ورود گردشگران فرانسه به اصفهان در جایگاه اول یا دوم قرار دارد که این تعاملات می تواند افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم اصفهان نیز علاقمند به سفر به فرانسه و بازدید از زیبایی های این کشور هستند، ما نیز آمادگی داریم تا مبادلات گردشگری فی مابین را به چندین برابر افزایش دهیم.
زرگرپور با بیان این که صنایع اصفهان نیازمند اصلاح و سازگاری با محیط زیست است، گفت: این موضوع برای اصفهان بسیار اهمیت دارد و ما می توانیم برای بازسازی و سازگاری این صنایع با کشور فرانسه همکاری داشته باشیم.
استاندار ایالت نورماندی کشور فرانسه در سفر خود به کاشان از تعدادی از آثار تاریخی و فرهنگی این شهرستان بازدید کرد.
نُرماندی یا نورماندی(به زبان فرانسوی Normandie) در شمال‌غربی فرانسه واقع است.
این منطقه در سال۹۱۱ میلادی توسط 'شارلِ ساده' پادشاه فرانک باختری به وایکینگ‌های نروژی که آنان را «نُرمان» می‌نامیدند، بصورت دوک‌ نشین بخشیده شد تا از یورش‌های همیشگی آنها به خاک فرانسه جلوگیری شود و به این ترتیب این منطقه را نرماندی نامیدند.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار