اصفهان؛

پیشنهاد شرق شناس فرانسوی برای عقد خواهرخواندگی بین اصفهان و مارسی

شرق شناس فرانسوی گفت: اصفهان و مارسی می توانندبا عقد خواهرخواندگی، ارتباطات علمی و فرهنگی خود را افزایش دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پروفسور آنتوان اسفرکه با جمعی از استادان و پژوهشگران فرانسوی به ایران سفر کرده است،در دیدار استاندار اصفهان افزود:با توجه به ظرفیت های موجود توسعه روابط اصفهان و فرانسه می تواند بیش از گذشته تقویت شود                                                                                 
 وی تصریح کرد:توسعه ارتباط اصفهان و فرانسه می تواند در زمینه های علمی فرهنگی و تبادل استاد و دانشجو بیش از گذشته شود و ما از این موضوع استقبال می کنیم.
وی تاکید کرد: ما خوشحالیم که سفیران فرهنگی برای معرفی ایران به مردم فرانسه هستیم، ما در سفر به ایران به قله زیباییها رسیدیم.
اسفر اضافه کرد: ایرانیان با گردشگران خارجی به راحتی ارتباط برقرار می کنند و این نشانه فرهنگی والاست.
شرق شناس فرانسوی اظهارکرد: اصفهان در قلب ما به عنوان یک شهر رویایی است و امیدواریم در سفر بعدی با شمار بیشتری از فرانسوی ها به دیدن این شهر و جاذبه های زیاد آن بیاییم.
استاندار اصفهان نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهاد این شرق شناس برای عقد خواهرخواندگی بین شهرهای اصفهان و مارسی گفت: برقراری چنین ارتباطاتی نقش شایانی در توسعه روابط فرهنگی و علمی و به ویژه گردشگری ایفا می کند.
رسول زرگرپور ادامه داد: فرهیختگانی که از کشورهای مختلف به ایران و اصفهان سفر می کنند، سفیران فرهنگی محسوب می شوند و نقش آنان در معرفی واقعیتها و جاذبه ها بسیار زیاد است.
وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی ها قصد داریم تعداد گردشگران خارجی که به اصفهان می آیند را در مدت پنج سال آینده به یک میلیون نفر در سال برسانیم و بیشترین اهمیت ما بر گردشگری فرهنگی است.
مارسی دومین شهر پرجمعیت کشور فرانسه و مرکز ناحیه پروانس آلپ-کوت دازور است. این شهر کنار دریای مدیترانه قرار دارد و بزرگ ‌ترین بندر این دریا ست.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.