افزایش آمار جنایت‌های نژادپرستانه در آمریکا پس از پیروزی ترامپ

طبق گزارش یک سازمان حامی حقوق مدنی در آمریکا، پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری، اقدامات خشونت‌آمیز و جنایت‌های ناشی از تنفر در این کشور، افزایش یافته است.

افزایش آمار جنایت‌های نژادپرستانه در آمریکا پس از پیروزی ترامپبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پرس تی‌وی، گروه موسوم به مرکز حقوقی فقر جنوبی (Southern Poverty Law Center) اعلام کرد این سازمان حامی حقوق مدنی، پس از پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، 437 مورد ارعاب و تعرض علیه اقلیت‌ها را در این کشور ثبت کرده است. 

این مرکز غیرانتفاعی اعلام کرد بسیاری از این حملات مربوط به هواداران ترامپ مربوط بوده است.

«رایان لنز،» سخنگوی مرکز حقوقی فقر جنوبی، گفت این حملات «انگیزه‌های ایدئولوژیک متفاوتی» از جمله حملات ضد‌سیاه‌پوستان، ضد مهاجران، ضد مسلمانان و ضد زنان داشته است.

این مرکز ترامپ را مسئول افزایش جنایات ناشی از تنفر عنوان کرده و گفته است وی با اظهارات تفرقه‌افکنانه، بر آتش تنش‌های نژادی دامن زده است.

ترامپ از زمان آغاز فعالیت‌های انتخاباتی‌اش در یک سال و نیم پیش، بارها به گروه‌های اقلیت در آمریکا، از جمله مسلمانان و مکزیکی‌ها، حمله کرده است.

گزارش مرکز حقوقی فقر جنوبی در حالی منتشر شد که پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) دوشنبه، در گزارشی اعلام کرد در سال گذشته حملات ناشی از تنفر علیه مسلمانان 67 درصد افزایش داشته است.

اف‌بی‌آی اعلام کرد در سال 2015 دست‌کم 257 جنایت ناشی از نفرت علیه مسلمانان و در سال پیش از آن 154 مورد جنایت ناشی از نفرت علیه مسلمانان در آمریکا روی داده است.

جنایات ناشی از نفرت در مجموع در سال 2015 با افزایش 6.8 درصدی به 5 هزار و 850 مورد رسید؛ این در حالی است که در سال 2014 در مجموع 4 هزار و 479 جنایت ناشی از نفرت در آمریکا گزارش شده بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار