قم؛

مبلغان حوزوی خطر ایدز را در منابر هشدار دهند

رییس انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی باتوجه به گسترش بیماری ایدز در استان گفت:مبلغان حوزوی خطر بلای خانمان سوز ایدز را در منابر هشدار دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ نشست علمی «بررسی آسیب های اجتماعی در جامعه ایران با محوریت بیماری ایدز» از سلسله نشست های فرهنگی و اجتماعی مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در سالن نشست های این مجمع برگزار شد.

منصوریان ضمن هشدار درمورد رشد بیماری ایدز در شهر قم، گفت: روحانیان، حوزه های علمیه، مراجع تقلید و مبلغان برای این معضل مهلک فکری بکنند و در مجالس و منابر خطر این بلای کشنده را هشدار دهند و به فکر مرکزی مردم نهاد برای مقابله با این بیماری باشند.

خسرو منصوریان در این نشست با اشاره به بیماری ایدز به عنوان یکی از بزرگترین معزلات اجتماعی در ایران افزود: بیمار مبتلا به ایدز در حقیقت از ایدز نمی میرد بلکه از غصه نگاه های ظالمانه اطرافیان می میرد و از این که در جامعه انگشت نما می شود از بین می رود.

وی با بیان اینکه باید هرچه سریع تر برای این معضل اجتماعی چاره اندیشی کنیم، خاطرنشان کرد: ما به همراهی چند نفر از دوستان چندین سال است که مؤسسه ای غیردولتی و عام المنفعه دایر کرده ایم که تمام هزینه های آن از طریق صدقات و افراد خیر تأمین می شود؛ ما در این مرکز از افرادی که مشکوک به بیماری ایدز هستند به صورت کاملا رایگان، مخفیانه و بدون پرسیدن اسم و مشخصات آزمایش می گیریم و در صورت مثبت بودن پاسخ مراحل درمان را ادامه می دهیم.

رییس انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی ادامه داد: ما در این مرکز روی آسیب های اجتماعی کار می کنیم و یک خط تلفنی اورژانس نیز داریم که  از هشت صبح تا پنج و نیم عصر مشاورین ارشد و کارشناسان روانشناسی ما با مردم صحبت کرده و به آنها مشورت می دهند و به شکر خدا آثار خوبی هم داشته است و برای بیماران ایدزی که هیچکس علاقه ای به ارتباط با آنها ندارد برنامه های خوبی داریم و کمک های مالی نیز به زنان بیوه می کنیم.

وی با ابراز تأسف از اینکه سن تن فروشی و روسپیگری زنان و دختران به شدت کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: این آمار امروز از 29 سالگی در سال 47 به 14 سالگی تنزل پیدا کرده که البته شروع آن در 11 سالگی است؛ این یک فاجعه بزرگ است که متأسفانه در کشور ما وجود دارد و به همین دلیل هم روز به روز بر تعداد بیماران مبتلا به ایدز افزوده می شود.

منصوریان تصریح کرد: عده ای بعد از مطلع شدن از پاسخ مثبت بیماری ایدز در این راه خودکشی می کنند و عده ای هم که ضعیف هستند و خودشان را قربانی می دانند به فکر انتقام می افتند و می خواهند جوانان مردم را نیز مبتلا کنند تا بلایی که یک روز پسر جوانی به سر این دختر آورده او نیز بر سر جوانان دیگر بیاورد.

رییس انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی ضمن پیشنهاد تأسیس مؤسسه مردم نهاد غیردولتی برای مبارزه با بیماری ایدز گفت: همه شما مردم این شهر به خاطر نام جمهوری اسلامی و حضور حضرت معصومه در این شهر مقدس دست روی دست هم بگذارید تا بتوانیم با کمک هم مشابه مؤسسه ای که ما در تهران تشکیل دادیم در قم نیز تأسیس شود تا بتوانیم گام بزرگی را برای مقابله با این بلای خانمان سوز برداریم.

وی در پایان تأکید کرد: بنده آمار دارم که ایدز در قم نیز وارد شده و در حال گسترش است و به همین دلیل به عقیده من تأسیس این مرکز مردم نهاد خیریه در شهر قم واجب عینی است همچنانکه خود شما روحانیان و مراجع بزرگ تقلید حفظ سلامتی و مبارزه با بیمار نشدن را واجب شرعی می دانید.


انتهای پیام/ش
برچسب ها: ایدز ، گسترش ، منبر ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.