نظرات غیرکارشناسی جامعه پرستاری را از مسیرش دور می کند

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد بیرجند گفت: نظرات رییس سازمان نظام پرستاری غیرکارشناسی بوده و باعث دور شدن نظام پرستاری از مسیر می شود.

‎فریمان ابراهیم زاده عضو هيات علمى دانشگاه آزاد بیرجند در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نامه رييس سازمان نظام پرستارى به رييس جمهور را برگرفته از برخی اغراض سیاسی دانست و اظهار داشت: این رفتارها تهدیدی جدی برای انسجام پرستاران بوده و موجی از نگرانی را در جامعه پرستاری ایجاد کرده است.

 وى عنوان كرد: حقوق حرفه ای پرستاران، نياز به حمایت و پشتیبانی مبتنی بر عقلانیت دارد زیرا شیوه عقلانی یک مولفه بسیار مهم در سیستم اداری در تمام دنیا محسوب می شود و بی شک ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر کمک می کند. متاسفانه به نظر می رسد در نامه اخیر دکتر آدابی به رئیس جمهور مولفه عقلانیت تا حدودی رعایت نشده است زیرا حداقل بنده به عنوان یک پژوهشگر اعلام می کنم که در بحث طرح تحول سلامت باوجود مشکلات و مسائل، نباید از افزایش رضایتمندی مردم غافل شد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد بیرجند  ادامه داد:اینگونه اعلام مواضع و برخوردها، آسیب جدی را متوجه انسجام و وحدت جامعه  پرستاری مى كند و نه تنها ما را به اهداف و مطالبات حوزه پرستاری نزدیک نمی کند بلکه روز به روز ایجاد فاصله می کند.

وی با اشاره به دیدارهای دوستانه اخیر مسئولان سازمان نظام پرستاری با مقامات وزارت بهداشت گفت: این دیدارها برای جامعه پرستاری بسیار امید بخش بود زیرا نوید یک فضای تعاملی و در پی آن، توسعه حرفه ای را داشت ولی متاسفانه انتشار چنین نامه ها و برخی اظهارنظرهای غیر منطقی ما را از این فضای تعاملی و دوستانه دور می کند و تهدیدی جدی برای رسیدن به خواسته های پرستاری محسوب می شود.

ابراهیم زاده بيان كرد: بعد از نامه اخیر رئیس کل سازمان نظام پرستاری به رئیس جمهور بازتاب های منفی را از سوی کارشناسان و کسانی که دغدغه جدی توسعه حرفه ای در پرستاری را دارند شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: بی شک اظهارات و موضع گیری های جمعی که هم اکنون در ساختار سازمان نظام پرستاری قرار گرفته اند، به منزله دیدگاه تمامی پرستاران کشور نیست. به عنوان مثال ما مجمع هیئت مدیره های ادوار سازمان نظام پرستاری را داریم که از طریق کانالهای ارتباطی با هم در تعامل هستیم و در آنجا نیز به شدت نسبت به راهکارهای اتخاذی از سوی عده ای از مسئولان سازمان برای پیگیری مطالبات پرستاران ابراز نگرانی می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد بیرجند ضمن اشاره به برخوردهاى رييس سازمان نظام پرستارى، اظهارداشت: اینگونه موضع گیری ها و رفتارها به جز تنش آفرینی، حاصلی در بر ندارد و طبق برخى شواهد، انگیزه ها واغراض سیاسی پشت پرده این حرکت ها است وگرنه هیچ ضرورتی ندارد و در هیچ کجای دنیا نیز مرسوم نیست که با دور زدن فضای تعاملی و با تنش آفرینی، کاری را پیش برد.

انتهاي پيام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار