حملۀ ارتش سوریه به مواضع تروریست‌های جبهة‌النصره در حومۀ دمشق

توپخانۀ ارتش سوریه مواضع تروریست‌های جبهة‌النصره را در مزرعه بیت جن، در حومۀ جنوب غربی دمشق، هدف قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، توپخانۀ ارتش سوریه مواضع تروریست‌های جبهة‌النصره  را در مزرعه بیت جن، در حومۀ جنوب غربی دمشق، هدف قرار داد. 

بر این اساس، در حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه مواضع تروریست‎‌های جبهة‌النصره، دستکم 15 تروریست کشته و مجروح شدند. 

به گفتۀ منابع سوری، آن‌ها قصد داشتند در این منطقه برای نیروهای خود پناهگاه ایجاد کنند.

منابع سوری می‌گویند تعدادی از تروریست‎های تابع گروه جبهة‌النصره در روستاهای حومۀ دمشق و القنیطره مستقر هستند. به گزارش سانا این گروه‌ها مستقیماً از رژیم صهیونیستی دستور می‌گیرند.

یک منبع نظامی در منطقه درعا البلد در جنوب سوریه نیز در گفتگو با سانا گفت نیروهای ارتش سوریه طی عملیات گسترده‌ای موفق شدند یکی دیگر از تجمعات تروریست‌های جبهة‌النصره را منهدم کرده و تعداد زیادی از آن‌ها را به هلاکت برسانند.

این منبع نظامی نیز افزود که یکی از یگان‌های ارتش در محلۀ العباسیه در منطقۀ درعا البلد یکی از پایگاه‌های تروریستی را از بین برد.

کشته شدن 5 شهروند در حلب

به گزارش سانا، در اثر حملات موشکی تروریست‌ها در روز جمعه به خیابان اسکندرون شهر حلب، دست‌کم 3 شهروند کشته و 8 تن دیگر زخمی شدند.

ساعاتی پیش‌تر نیز، اصابت دو موشک تروریست‎ها به محله‌هایی در شهر حلب منجر به کشته شدن دو کودک و مجروح شدن 9 تن شد.

گزارش‌ها حاکی است برخی از تروریست‌های تکفیری به‌قصد هدف قرار دادن مناطق مسکونی شهر حلب در محله‌های این شهر مستقرشده‌اند.

از این دسته می‌توان گروه جبهة‌النصره و جنبش نورالدین الزنکی را نام برد.

امریکا از آنان به‌عنوان مخالفان میانه‌رو یاد می‌کند، درحالی‌که آنان را هم به لحاظ مالی پشتیبانی می‌کند و هم تجهیزات نظامی برایشان فراهم می‌کند.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است؛ بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار