مایک پمپئو: منتظر عقب‌گرد از توافق هسته‌ای ايران هستم

رئیس ضدایرانی جدید سازمان سیا در اظهاراتی خصمانه با انتقاد از توافق هسته‌ای دولت اوباما با ایران گفت منتظر عقب‌نشینی دولت جدید واشینگتن از آن است.

مایک پمپئو: منتظر عقب‌گرد از توافق هسته‌ای فاجعه بار با ايران هستمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اسرائیل نشنال نیوز، مایک پمپئو، نامزد ریاست سیا در دولت ترامپ، در توئیتر شخصی‌اش نوشت: منتظر عقب گرد از توافق هسته‌ای ایران هستم.

رئیس جمهور منتخب آمریکا، مایک پمپئو را برای ریاست سیا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، انتخاب کرد. 

او همچنین چند ماه پیش در یادداشتی نوشت: "یک سال بعد از توافق هسته‌ای اوباما با ایران، این توافق ما را در معرض خطر قرار داده است."

در ماه فوریه سال جاری میلادی مایک پمپئو به همراه دو نماینده جمهوری‌خواه دیگر از طریق دفتر حفاظت منافع ایران برای بازدید از این کشور درخواست روادید کردند. مایک پمپئو و دو نماینده دیگر نوشتند علت اصلی تصمیمشان برای سفر به ایران نظارت بر انتخابات (انتخابات مجلس شورا و مجلس خبرگان در هفتم اسفند) است. آن‌ها همچنین خواهان ملاقات با زندانیان آمریکایی در ایران و بازدید از مجتمع پارچین و تاسیسات هسته‌ای اراک و فردو بودند.

وزارت خارجه ایران گفت این سه نفر "به نحو کاملا نامناسبی" درخواست ویزا کرده‌اند و بر همین مبنی، درخواستشان رد شد.

مایک پمپئو به همراه سناتور تام کاتن مدعی شدند که به غیر از توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی، ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم دو توافق جانبی محرمانه دارند. دولت باراک اوباما این ادعا را تکذیب کرد. پومپئو معتقد است باید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران گسترش پیدا کند.

او سه روز پیش در جلسه‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا درباره گسترش تحریم‌های تسلیحاتی ایران در اظهاراتی مغرضانه گفت: "مفتخرم که در کنار نمایندگانی از هر دو جناح در مقابل تخاصم ایران ایستاده‌ام. گسترش تحریم‌های تسلیحاتی ایران نقش مهمی در حفظ امنیت آمریکایی‌ها دارد."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۵
من نمیدونم اینا چه پوست کلفتی دارن که از رو نمیرن صد دفعه دیدن هر وقت به ما فشار آوردن بعدش هزار بار به غلط کردن افتادن و وضعشون بدتر شده ولی دست از کاراشون ور نمیدارن نمونه اش هم جنگ صدام و تحریمای هسته ای و این آخریش داعشه که پایان دنیاست
آخرین اخبار