سهم بیش از 7 هزار هنرستان در آموزش کشور

مدیرکل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش از وجود بیش از 7 هزار هنرستان در سراسر کشور برای تحصیل دانش‌آموزان خبر داد.

مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تخصیص اعتبار برای توسعه هنرستان‌ها در کشور اظهار داشت: در مجموع اعتبار بودجه سال 95 و دو درصد درآمد حاصل از فروش گاز قریب به 50 میلیارد تومان برای این فضاهای آموزشی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به طور کلی قریب به هفت هزار هنرستان در کشور داریم که شامل چهار هزار و 100 هنرستان کارودانش و 2 هزار و 700 هنرستان فنی و حرفه ای است.

آذرکیش با اشاره به اینکه نیاز کشور با توجه به اقتصاد مقاومتی عملیاتی کردن این سیاست ها است، عنوان کرد: در این راستا مصداق آن در تقویت تولید داخلی، کاهش نرخ بیکاری و افزایش جذب در بازار کار در هنرستان ها محقق می شود.

مدیرکل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: اکثر هنرجویان هنرستان‌ها پس از فارغ‌التحصیلی جذب بازار کار شده چرا که در روند تحصیل آنها آموزش همراه با تولید انجام می‌شود بنابراین افراد در این شاخه با اعتماد به نفس و مهارت بیشتر جذب بازار کار می‌شوند.

وی بیان کرد: برای شناخت و توسعه فضای هنرستان‌ها برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده تا افراد واجد شرایط با خدمات و برنامه‌های ارائه شده در هنرستان‌ها آشنا شوند.

آذرکیش یادآور شد: برای افزایش فضا و خدمات ارائه شده در هنرستان‌ها از بودجه‌های دولتی، عمرانی و خیرین استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار