بیرجند؛

10 پیشنهاد برای جلوگیری از سرقت منزل

برای جلوگیری از سرقت منزل از 10روش پیشنهادی زیر استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از بیرجند ؛با رعایت 10روش پیشنهادی زیر از سرقت منزل خود جلوگیری کنید.

روش اول:قفل و بست فراموش نشود.

روش دوم: هوشیار باشید.

توجه شما به این نکات می‌تواند بسیار مؤثر و نتیجه‌بخش باشد. قبل از شروع سفر، در مورد آن با دوستانتان در حضور افراد غریبه سخن نگویید.

روش سوم: همسایگان خود را بشناسید.

شناختن افرادی که در مجاورت آنان زندگی می‌کنید،یکی از مهمترین گام‌های امنیتی است که می‌توانید بردارید. از محله‌هایی که در آنها افراد همدیگر را می‌شناسند، کمتر گزارش سرقت دریافت می‌شود. دلیل آن این است که افراد یکدیگر را می‌شناسند و افراد غریبه بیشتر به چشم می‌خورند.

روش چهارم: قبل از سفر آماده باشید.

اگر قصد سفر دارید، قبل از سفر همسایگان یا دوستان و آشنایان مورد اعتمادتان را مطلع سازید تا حواسشان به منزل شما باشد.

روش ششم: حیاط منزل را ایمن سازید.

سبزه‌های بلند یا درختان هرس نشده بهترین مکان برای کمین مجرمان جهت اطمینان از خروج شما از منزل قبل از اقدام به سرقت است. اشتباه نکنید! منظور ما این نیست که تمام پوشش گیاهی منزلتان را نابود کنید. کافی است همه آنها را هرس شده و مرتب نگه دارید.
روش هفتم: کلیدهای یدک را در دسترس قرار ندهید.

در عوض کلید یدک را به یکی از همسایگان یا دوستان مورد اعتماد که در نزدیکی شما سکونت دارند، جهت نگهداری در جای امنی امانت دهید. از آنجا که امروزه بیشتر افراد صاحب تلفن همراه هستند، می‌توانید هنگام پشت در ماندن از آنها درخواست کمک کنید یا قبل از مراجعه با آنها تماس بگیرید تا مطمئن شوید که حضور دارند.

روش هشتم: در و پنجره‌های کشویی را ایمن سازید.

نفوذ به در و پنجره‌های کشویی‌ قدیمی ‌با خارج کردن آنها از قابشان حتی زمانی که قفل هستند به راحتی امکان‌پذیر است. انجام این عمل با درب و پنجره‌های کشویی جدید مشکل تر است، اما در هر صورت بهتر است آنها را ایمن سازید، چراکه منظره وسوسه‌انگیزی برای سارقان هستند. فراموش نکنید که به هیچ وجه آدرس یا مدارک شناسایی به همراه کلیدهای خود نداشته باشید، چراکه در صورت مفقود شدن، افراد را مستقیماً به منزل شما هدایت می‌کند.

روش نهم: صحنه‌سازی کنید.

اگر سارقان تشخیص دهند که کسی در منزل حاضر است، به احتمال زیاد برای سرقت از منزل ریسک نخواهند کرد.

روش دهم: نمایش ندهید.

قرار دادن وسایل مختلف در حیاط و در معرض دید عموم می‌تواند به راحتی سارقان را مانند مشتریان بازار حراجی به ملک شما حمله ور کند.

در پایان اگر بتازگی بازسازی، بنایی، نقاشی یا هر کار دیگری انجام داده‌اید که کلید منزل در دسترس افراد غریبه بوده است، حتماً قفل را تعویض کنید.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.