آبادان؛

تمدید زمان سفر به کشور عراق تا ۲ روز آینده

زمان سفر به کشور عراق تا ۲ روز آینده تمدید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛شریعتی استاندار خوزستان گفت: با مذاکرات صورت گرفته مدت زمان گذر از مرز تا دو روز آینده تمدید شد و زائران می توانند تا روز آینده نیز با ویزا وارد خاک عراق شوند.

غلامرضا شریعتی در بازدید از مرز شلمچه به گفته های سردار اشتری مبنی بر مدت خروج زائران حسینی از مرز و به سفر به کشور عراق افزود: هیچ گونه مشکلی برای عبور اتباع خارجه  و ایرانی ها وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلی در زمینه خروج در مرزهای استان وجود ندارد، گفت: به طور کلی منع و محدودیتی در زمینه ورود و خروج از کشور در صورت داشتن ویزا قانونی وجود ندارد.استاندار خوزستان در ادامه به آمار گذر از مرزهای کشور اشاره کرد و افزود: تا کنون از دو مرز خوزستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر خارج شدند و ۳۸۰ هزار نفر نیز وارد کشور شدند .

شریعتی گفت: کشور بعد از اربعین با حجمی از ورودی به کشور مواجه است که در حال حاضر برای مدیریت خدمات رسانی به زوار در حال برنامه ریری است تا در برگشت دچار مشکل نشوند .

وی همچنین از فراهم کردن اردوگاه های راهیان نور برای اسکان زائران برگشتی خبر داد و گفت: در صورت لزوم از اردوگاه های راهیان نور برای اسکان زائرین استفاده می شود .

شریعتی بیان کرد: برای اسکان در خرمشهر مشکلی وجود ندارد و ظرفیت اسکان در خرمشهر ۱۰۰ هزار نفر است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در چذابه مشکلات معدودی وجود دارد، یادآور شد: در سوسنگر نیز مشکلی برای اسکان زوار در شهر پیش بینی شده است.

وی در پایان، از ارائه خدمات تا پنج روز پس از اربعین خبر داد و با اشاره به کاهش تعداد مواکب، عنوان کرد: مواکب به اندازه مورد نیاز باقی خواهند ماند و مواد غذایی به اندازه کافی تهیه شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.