دادستان‌های کره‌جنوبی، رئیس‌جمهور این کشور را در رسوایی سیاسی اخیر شریک جرم دانستند

انتشار نظر دادستان‌های کره‌جنوبی مبنی بر همدستی رئیس‌جمهور این کشور در رسوایی سیاسی اخیر، می‌تواند فشارها برای کناره‌گیری وی را افزایش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز یکشنبه، دادستان‌های کره جنوبی اعلام کردند معتقدند "پارک گئون‌های" – رئیس جمهور کره جنوبی – در رسوایی سیاسی اخیر که تنش‌های بسیاری را متوجه دولت وی کرده است، شریک جرم بوده است.

اظهارات این دادستان‌ها، پس از متهم کردن یکی از دوستان نزدیک رئیس جمهور کره جنوبی و دو تن از مشاوران سابقش، می‌تواند به درخواست‌های مردم برای کناره‌گیری پارک گئون‌های قوت بخشد.

رئیس دفتر دادستانی منطقه مرکزی سئول اعلام کرد "چوی سون-سیل" – دوست صمیمی رئیس جمهور کره جنوبی – و یکی از مشاوران سابق پارک گئون‌های، متهم به فساد مالی شده اند. آن‌ها متهم شده اند به چند شرکت برای پرداخت مبالغی به صندوق نهادهای وابسته به خود فشار آورده اند. یکی دیگر از مشاوران سابق رئیس جمهور کره جنوبی نیز متهم به افشای اسناد محرمانه و ارائه آن‌ها به چوی سون-سیل شده است.

این در حالی است که قانون اساسی کره جنوبی به رئیس جمهور این کشور مصونیت قضایی می‌دهد. تنها هنگامی که وی به خیانت محکوم شود، مصونیت قضایی از وی سلب خواهد شد. با این‌حال، انتشار نظر دادستان‌ها می‌تواند فشار بر پارک گئون‌های برای کناره‎‌گیری از سمتش را افزایش دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار