در دیدار با پوتین؛

رئیس‌جمهور فیلیپین از دورویی غرب سخن گفت

رودریگو دوترته در نخستین دیدارش با ولادیمیر پوتین، از دورویی کشورهای غربی گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، "رودریگو دوترته" – رئیس جمهور فیلیپین – طی نخستین دیدارش با همتای روس خود، ولادیمیر پوتین، از دورویی و قلدرمابی غرب گفت. وی همچنین گفت در بحث اتحاد، آمریکا قابل اعتماد نیست.

در ملاقات با رئیس جمهور روسیه در حاشیه اجلاس آسیا و اقیانوسیه، دوترته درباره سیاست‌های آمریکا اظهار نظر کرد. علی‌رغم سخنان دوستانه‌اش خطاب به دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – دوترته گفت از تصمیم خود برای دوری از واشینگتن اطمینان دارد.

وی به پوتین گفت: "به طور کلی، من همواره کوشیدم رابطه خوبی با جهان غرب داشته باشم. اما این رابطه به طول نیانجامید. به تازگی می‌بینم بسیاری از کشورهای غربی، ملت‌های کوچکتر را تحقیر می‌کنند. من نه تنها این مسئله، بلکه دورویی آن‌ها را نیز مشاهده کرده ام."

پوتین به دوترته درباره پیروزی‌اش در انتخابات فیلیپین تبریک گفت و افزود وی در این مدت اندک، گام‌های بلندی در راستای بهبود روابط کشورش با مسکو انجام داده است. رئیس جمهور فیلیپین نیز با اشاره به دخالت‌های کشورهای غربی، به خصوص آمریکا، در مسائل داخلی ملت‌های دیگر به وی پاسخ داد.

وی همچنین به نقش جهان غرب در جنگ‌افروزی پرداخت. دوترته گفت: "آن‌ها (غربی‌ها) آتش جنگ را برپا می‌کنند اما از جنگیدن واهمه دارند. این مشکل آمریکا و دیگر کشورهای غربی است."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار