اوحدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

معاون اول رئیس‌جمهور در عمود 700 به سمت کربلا/ بازگشت بیش از 800 هزار زائر به کشور

رئیس سازمان حج و زیارت از پیاده‌روی به همراه وزیر ورزش و معاون اول رئیس جمهور خبر داد و گفت: هم اکنون در عمود 700 به سمت کربلا در حال حرکتیم.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور به عراق جهت حضور در راهپیمایی گفت: جهانگیری امسال هم به‌مانند سال گذشته برای ادای نذر خود در راهپیمایی اربعین به همراه دیگر زائران ایرانی شرکت کرده است.

وی افزود: هم‌اکنون به همراه معاون اول رئیس‌جمهور عباس سلطانی‌فر و وزیر ورزش و جوانان در مسیر نجف به کربلا در حال بازدید از موکب‌های برپا شده در این مسیر هستیم و تازه از عمود 700 عبور کرده ایم.

اوحدی ادامه داد: همراه معاون اول رئیس جمهور از بیمارستان صحرایی شهرداری تهران و موکبی که آنها اماده کرده بودند بازدید کردیم.

وی تأکید کرد: امسال امکانات بسیار خوبی در موکب ها فراهم شده و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

اوحدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت پیاده روی اربعین گفت: امسال موج عجیبی از زائران را  در عراق  مشاهده کردیم.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: این موج عجیب در راستای وحدت و یکپارچگی دو ملت ایران و عراق بوجود آمده تا این امر معنوی زنده نگه داشته شود.

وی همچنین در خصوص بازگشت زائران به ایران گفت: تاکنون بیش از 800 هزار زائر به وطن بازگشته اند و آمار سامانه سماح نشان می دهد که بیشترین بازگشت روزهای 2 و 5 آذر بوده است.

اوحدی یادآور شد: زائران تا امروز اجازه ورود به خاک عراق را داشتند و ویزای آنهایی که وارد شده اند، از لحظه ورود 20 روز اعتبار دارد.

وی در پایان از زائران درخواست کرد تا بازگشت خود را مدیریت کرده تا در مرز ها شاهد ازدحام جمعیت نباشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار