رئیس سازمان حج و زیارت گفت: روز گذشته شاهد رکورد ثبت نام بیش از 70 هزار نفر در سامانه سماح بوده‌ ایم.

شمار ثبت نام کنندگان سماح ار مرز 700 هزار نفر گذشت/ رشد 40 درصدی ثبت نام‌ها نسبت به سال قبل/رکورد ثبت نام روزانه شکسته شدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت از ثبت نام بیش از 700 هزار نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: تعداد ثبت نام کنندگان در سماح نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال گذشته افزایش 40 درصدی داشته است.

وی در سخنانش به استقبال کم نظیر مشتاقان زیارت اربعین برای نام نویسی در سامانه سماح طی روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: امیدواریم بر اساس پیش بینی ستاد مرکزی اربعین پذیرای حداقل 2  میلیون زائر در ایام اربعین امسال باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه 16 مرکز کنسولگری ثابت و موقت کشور عراق که کار صدور ویزای زائران اربعین رابر عهده دارند، با جدیت و بعضا به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: خوشبختانه روند صدور ویزا سرعت بسیار خوبی پیدا کرده و با هماهنگی‌های صورت گرفته امیدواریم همه زائران با صدور به موقع ویزا در مراسم پیاده روی اربعین و بزرگترین همایش مذهبی دنیا حضور داشته باشند.

اوحدی به زائرانی که در سماح ثبت نام کردند توصیه کرد در اولین فرصت مدارک خود را به دفاتر خدمات زیارتی برای انجام مراحل صدور ویزا تحویل دهند همچنین مشتاقان زیارت اربعین که تاکنون نسبت به ثبت نام اقدام نکرده‌اند، هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام کرده و ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه روز گذشته رکورد 70 هزار نفری ثبت نام در سامانه سماح را شاهد بوده‌ایم، گفت: به نظر می‌رسد در روزهای آینده ترافیک زیاد مراجعه کنندگان به سامانه ثبت نام را داشته باشیم که البته با تمهیدات اندیشیده شده تاکنون مشکل فنی در این سامانه وجود نداشته و در آینده نیز وجود نخواهد داشت.

اوحدی افزود: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین هماهنگی با نیروی مقاومت بسیج، سازمان راهداری که مسئولیت کمیته حمل و نقل را بر عهده دارند و سازمان حج و زیارت صورت گرفته تا برای متقاضیانی که خواستار اعزام کاروانی هستند، این برنامه ریزی و تسهیلات در نظر گرفته شود تا این عزیزان از شهرهای محل سکونت خود با هزینه‌ای که پرداخت خواهند کرد، به مرزهای کشور اعزام شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت به مشتاقان زیارت اربعین توصیه کرد همانگونه که در سامانه سماح نیز این امکان وجود دارد، زائران حتی المقدور در قالب گروهی ثبت نام کنند و عمودهای مسیر نجف تا کربلا را که در واقع شاخص‌های این مسیر است، برای هماهنگی گروه در نظر بگیرند تا اعضای گروه از هم جدا نشوند.

اوحدی همچنین به زائران اربعین توصیه کرد زائران با حداقل امکانات لازم و ضروری راهی این سفر شوند، کفش راحت بپوشند و وسایل اولیه و شخصی خود را به همراه داشته باشند. همچنین با توجه به تأکید ستاد مرکزی اربعین که این امکان بر اساس مصوبات ستاد مرکزی در سامانه سماح لحاظ شده، زائران نسبت به تحت پوشش قرار گرفتن بیمه اقدام کنند تا با آرامش خیال در این همایش عظیم معنوی شرکت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۵۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
دوستانی که اظهار میکنند چرا این همه پول برای این سفر خرج میکنید، بدونید که خیلی از همینا که ثبت نام میکنند برای اربعین از قشر کم درآمد جامعند که با حذف خیلی از خرجای حتی ضروری دیگشون پولشونو به عشق امام حسین جمع میکنند برای این سفر
تازه همینا که میان اربعین مطمئنا بیشتر به فکر فقرا هستند تو زندگیشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است...کم خودمون نیازمنده و گشنه و محتاج ندارین که خرج زیارت های غیر ضروری میکنیم...حج با اون عظمتش بر همه واجب نیست زیارت امام که جای خود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
دوست عزیز خوبه ی نگاهی بندازید ب امار سفر ایرانی ها ب کشورای ترکیه و تایلند و..اونا هزینه بیخود نیستن؟همین یکی ک خرجش یک صدم اونام نیس شد هزینه الکی؟/
United States of America
محمدرضا
۱۵:۵۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۵
علی آقا شما پول داری میری ترکیه و تایلند و ...
والا ما یه تهرون رو هم به زور میایم . کرایه اتوبوس معمولی 40 تومن رفت + 40 تومن برگشت . یعنی 80 تومن فقط هزینه اتوبوس ...
بعد با حقوق ماهی 1/200 به زور داریم نون گیر میاریم فقط زنده بمونیم سفر کیلو چنده بابا !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
سلام آقای اوحدی آمارچه تعداد ثبت نام کرده اند فایده نداره مادرتاریخ 95/7/3ثبت نام کردیم تاریخ خروج هم95/8/10توسامانه مشخص ولی تااین اعت هنوز ویزا صادر نشده زنگ میزنیم دفتر میگه هنوز نیومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
سیر کنید شکمه عربهای همیشه گرسنه را
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۲۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
سلام دوست عزیز. به نظرم تاکنون توفیق پیاده روی اربعین را نداشته اید. زیرا در این ایام، این اعراب هستند که با نذر و نذوراتشان شکم ما را سیر می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
احترامه آقامون به جای خود ولی خدایش چه کارها که با پوله این سفرها نمیشد واسه مملکته خودمون کرد.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۳۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
سلام. هر چیزی جای خودشو داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
آیا واقعا این همه سفر اونم برای بعضی ها به صورته مکرر و زائد واقعا لازمه...افسوس.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۲۳ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
سلام. در احادیث مکرر از ائمه اطهار آمده است اگر غنی هستید هر سال دو مرتبه و اگر فقیر هستید سالی یک مرتبه به زیارت امام حسین مشرف شوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
مردم دارند جای حج ام تلافی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
حیفه این همه پول....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
رشد ثبت نام کنندگان 40 درصد افزایش یافته اما آیا مرام و شناخت حسینی هم انقدر نسبته به پارسال رشد داشته....کمی تعقل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
سامانه سماح در حالی بالاجبار مبلغ 25000 تومان بابت بیمه دریافت می دارد که اولا شرح تعهدات بیمه مشخص نیست . دوماً هیچ بیمه نامه ای در اختیار زائر قرار نمی گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
زیارت هم شده برا پول دارها
از بس همه چیز رو گرون کردین
کرایه ها دوبرابر شده
هزینه گذرنامه افزایش یافته
هزینه دفتر پلیس +10 افزایش یافته
هزینه بیمه اجباری
هزینه روادید که به نا حق از ما گرفته میشه
United Arab Emirates
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
به کجا چنین شتابان ...
Iran (Islamic Republic of)
g
۱۴:۰۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
بر مبنای کدام قانون خروج از کشور مستلزم بیمه اجباری می باشد.؟یعنی از مسافران دیگر کشور های همسایه هم بالاجبار حق بیمه دریافت می گردد
آخرین اخبار