قاضی عسگر:

ایران به دنبال بهره‌برداری سیاسی از حج نیست/عربستان به دنبال تفرقه در بین مسلمین

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال بهره‌برداری سیاسی از حج نیست.

ایران به دنبال بهره‌برداری سیاسی از حج نیست/عربستان به دنبال تفرقه در بین مسلمین
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در مراسم دعای عرفه و بزرگداشت شهدای منا که امروز یکشنبه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حج خونین سال 66 و شهدای سال گذشته مسجد الحرام و منا اظهار داشت: یکی از مسائلی که متاسفانه سعودی‌ها در رسانه‌های ارتباط جمعی منتشر کرده‌اند و مفتیان دربار آنها مرتب تکرار می‌کنند و می‌گویند این است که جمهوری اسلامی ایران حج را سیاسی کرده و به دنبال آن است که مسائل فرقه‌ای را در حج مطرح کند.

وی در ادامه افزود: آنچه ما در حج انجام داده‌ایم مبنای دینی و شرعی دارد و بر اساس تکلیف الهی عمل کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی گفت: یکی از برنامه‌ها اجرای دعای کمیل از قبرستان بقیع و مقبره نورانی رسول خدا(ص) است و باید گفت کجای این دعاها سیاسی است؟ و چه زمانی جمهوری اسلامی ایران به دنبال بهره‌برداری سیاسی از این گونه‌ها دعاها بوده‌ است؟

حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسگر اظهار داشت: یکی دیگر از دعاهایی که ما انجام می‌دهیم دعای عرفه است که به عنوان زیباترین نیایش‌های عارفانه با خدا و حالت خضوع و خشوع و گریه مردم در روز عرفه است.

وی در ادامه گفت: مراسم برائت از مشرکان یکی دیگر از برنامه‌ها در ایام حج است که اگر به قرآن شریفه مراجعه کنیم متوجه خواهیم شد که این مراسم از زمان حضرت نوح (ع) به عنوان یک وظیفه شرعی مطرح شده و قرآن برای ما آن را نقل کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسگر با بیان اینکه لفظ برائت از مشرکان مطلب جدیدی نیست، گفت: اگر ما برائت از مشرکان را انجام می‌دهیم یک وظیفه دینی است و این عربستان سعودی است که در حج به شیعه و سنی اهانت و آنها را مشرک می‌داند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی خطاب به عربستان سعودی تاکید کرد: شما هستید که به مزدوران خود دستور می‌دهید در نماز جمعه به شیعیان اهانت و آنها را مشرک بدانند و 11 میلیون جلد کتاب به بیست زبان ترجمه می‌کنید و شیعیان را مشرک می‌دانید.

حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسگر گفت: عربستان سعودی از حج استفاده سیاسی می‌کند و از کجا باید مشکلات مربوط به فلسطین، عراق، لبنان و یمن را حل کرد و با ایجاد تفرقه بی‌کفایتی عربستان سعودی نشان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده سیاسی ایران از حج یک سفسطه سیاسی است، بیان کرد: چرا در فاجعه منا 461 نفر از ایران و بیش از 7 هزار نفر در جهان با لبان تشنه به شهادت رسیدند؟ و باید بگویم سازمان حج که مسئول اصلی بررسی بی‌کفایتی‌های عربستان سعودی است وابسته به ابرقدرت‌ها نیست و اجازه نمی‌دهد از حج به نفع مسلمانان بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار