یزد؛

طرح سه بعدی آرایش شبکه های توزیع برق برای نخستین بار در کشور

برای نخستین بار در کشور ، طرح سه بعدی آرایش شبکه های توزیع برق به صورت انیمیشن توسط امور مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق استان یزد طراحی و در اختیار پیمانکاران و کاربران شبکه هوایی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد اعراب شیبانی مدیر امور مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در خصوص در اختیار قرار گرفتن طرح سه بعدی آرایش خطوط به صورت انیمیشن گفت : با طراحی این انیمیش ها که در آینده نزدیک از طریق نرم افزار اندروید موبایل قابل مشاهده است ، امکان اجرای دقیق شبکه ها با کم ترین میزان خطا فراهم می شود.

اعراب شیبانی افزود: طراحی سه بعدی آرایش خطوط باعث می شود ، آموزش پیمانکاران و برق کاران جدید با استفاده از این انیمیشن ها راحت تر انجام شده و محیط واقعی در فضای آموزشی شبیه سازی شود.

وی با بیان اینکه کاهش خطا انسانی و  صرفه جویی در زمان از مزیت های این اقدام است ، درباره فرآیند اجرای آن ، متذکر شد : هر طرح سه بعدی دارای یک مشخصه و کد انحصاری است که به همراه طراحی انجام شده در نرم افزار اتوکد به پیمانکار اعلام و بر اساس کد آرایش ، امکان رویت سه بعدی آرایش خط در محل اجرا وجود خواهد داشت.
 اعراب شیبانی یادآور شد : پیمانکاران از طریق این انیمیشن ها ، آرایش خطوط را اجرا کرده و سهولت در  نظارت مسئولین کنترل پروژه را نسبت به گذشته به ارمغان می آورد .

مدیر امور مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق استان یزد مزیت های فراوان این طرح در حوزه آموزش نیروهای جدید را مورد اشاره قرار داد و گفت : با استفاده از انیمیشن های سه بعدی آرایش خط ، مفهوم صحیحی از وضعیت شبکه به صورت همزمان در محل اجرای پروژه در ذهن پیمانکار و نیروهای جدید ایجاد شده و میزان خطا به حداقل ممکن خواهد رسید.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار