زابل؛

آغاز برداشت چای ترش در زابل

برداشت چای ترش از مزارع آموزشی و تحقیقاتی مجتمع بقیة‌الله الاعظم(عج) دانشگاه زابل آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،به نقل از روابط عمومی دانشگاه زابل، گیاهان دارویی از دیرباز دارای جایگاهی ویژه در نظام سنتی کشاورزی ایران بوده است و استفاده از این گیاهان به عنوان دارو برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها از روزگاران کهن توجه متخصصان طب سنتی را به خود جلب کرده است.

پژوهشکده کشاورزی دانشگاه زابل با بیش از 8 هزار هکتار اراضی در کنار آب‌های چاه نیمه شرایط بسیار مناسبی را برای انجام تحقیقات در خصوص گیاهان دارویی گلخانه‌های فصلی گیاهان زینتی و زمینه پرورش انواع حیوانات غیر مرسوم مثل شتر مرغ ایجاد کرده است.

در این راستا، کلکسیون گیاهان دارویی با بیش از 200 گیاه دارویی در اراضی چاه نیمه زیر کشت است که تعداد زیادی از این گیاهان شرایط بسیار مناسبی از لحاظ عملکرد نشان داده‌اند که یکی از این گیاهان چای ترش است.

این گیاه در مجموعه پژوهشکده کشاورزی دانشگاه زابل در بهار کشت می‌شود و در آبان ماه قابل برداشت است که میزان عملکرد کاسبرگ خشک چای ترش 500 کیلوگرم در هکتار است.

 دانشگاه زابل در راستای ترویج کشت و فرآوری محصول آن با اقدام به کشت این گیاه در وسعت 8 هکتار در سال 95 کرده که این میزان در مقایسه با سال‌های قبل سطح کشت این محصول پنج برابر شده که از نیمه دوم آبان ماه سال جاری برداشت آن آغاز شده است.
انتهای پیام/گ
برچسب ها: آغاز ، برداشت ، چای ترش ، زابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار