زاهدان؛

راه‌اندازی کارخانه‌های تولید داروی گیاهی

کارخانه‌های تولید داروی گیاهی , و استحصال داروی مخدر در سیستان وبلوچستان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان،با موافقت معاون غذا و داروی وزارت بهداشت کارخانه‌های تولید داروی گیاهی در سیستان وبلوچستان راه اندازی می شود.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با راه‌اندازی کارخانه‌های تولید داروی گیاهی و استحصال داروی مخدر در استان موافقت کرد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، رسول دیناروند در جلسه ای  که با  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، معاون و جمعی از مدیران حوزه غذا و داروی این دانشگاه تشکیل شد  گفت: با توجه به وجود دانشکده داروسازی در شمال استان و نیز رویش  350 گونه گیاهان دارویی منحصر به سیستان و بلوچستان، می‌توان با راه اندازی خط تولیدی داروهای گیاهی از ظرفیت‌های موجود به صورت مطلوب استفاده کرد.

وی در خصوص صدور مجوز راه‌اندازی خط تولید استحصال داروهای مخدر در استان نیز قول مساعد داد و گفت: تعدادی کارخانه با این خط تولید در کشور وجود دارد اما بر اساس برنامه‌ریزی‌های جدید، مجوز راه‌اندازی کارخانه‌های دیگری را با اینگونه محصولات به هیچ استانی در کشور به استثنای سیستان و بلوچستان و کرمان نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه این موضوع به هیچ عنوان هزینه تراشی نیست بلکه خدمت به مردم است، بیان کرد: اثرات مطلوب و بزرگ این طرح بر زندگی و سلامت مردم در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان مشهود و ملموس است.

وی از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به عنوان حوزه‌ای موفق و دارای برنامه‌ریزی و انسجام یاد و از تلاش‌های مجموعه کارکنان حوزه قدردانی کرد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی اسفندیاری
۰۲:۲۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
سلام استان سیستان و بلوچستان ایران بالاترین رقم گیاهان دارویی را دارد.ومن خودم از کسانی بوده و پیگیرهمین موضوع می‌باشم.
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۲۳:۰۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
به نام خدا. سلام وخسته نباشید من ازتهران این پیام رابه شما آقای عبدالشکور رییسی مخترع قطره ناخنک چشم من قصدخریداین قطره رادارم تاالان هم خیلی پیام دادم ومی خواهم بامن تماس داشته باشید خوشحالم می کنیدناخنک چشم خیلی اذیتم می کند هزینه این قطره هرچه قدرباشدپرداخت می کنم
آخرین اخبار