مشهد؛

پنج سال حبس تعزیری در انتظار شکارچی قوچ وحشی

رئیس حفاظت محیط زیست کاشمر گفت: با رای دادگاه بدوی شکارچی متخلف به 5سال حبس و ضبط سلاح به نفع دولت و ابطال جواز حمل سلاح محکوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مهدی جمعه پور با بیان اینکه این شکارچی متخلف یک راس قوچ وحشی در منطقه شکارممنوع سیدمرتضی را شکار کرده بود افزود: این شکارچی متخلف که هنگام تخلف با جایگزین کردن مسیر، موفق به فرار از دست ماموران شده بود با شناسایی و اخذ نیابت قضایی، به دام افتاد.

وی گفت: ماموران موفق به کشف یک قبضه سلاح ساچمه زنی تکلول ، 5تیر فشنگ چهارپاره غیرمجاز و دوربین چشمی و مقداری اجزای شکار شده حیوان وحشی از وی شدند و متهم را جهت رسیدگی به تخلف به مراجع قضایی هدایت کردند.

رئیس حفاظت محیط زیست کاشمر افزود: متهم به سه سال حبس تعزیری نظر به قانون قاچاق سلاح و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز بابت فشنگ های چهارپاره و 2سال حبس تعزیری بابت شکاریک راس قوچ وحشی و نیز ضبط سلاح به نفع دولت در دادگاه بدوی محکوم شد.

جمعه پور با بیان اینکه صدور آرای بازدارنده نقش موثری در حفاظت از تنوع زیستی دارد ،میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی متخلف را مبلغ 100 میلیون ريال براورد کرد که متخلف موظف است به حساب جرایم شکاروصید واریز کند.

انتهای پیام//ف.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.