اصفهان؛

اولویت نخست فرودگاه اصفهان، توسعه ترمینال هاست

مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان گفت: اولویت نخست این فرودگاه، توسعه ترمینال هاست تا مسافران در حداقل زمان پذیرش شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن امجدی در جلسه 'بررسی موانع توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان' که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، افزود: مهمترین معضل فرودگاه اصفهان نبود ترمینال دارای استانداردهای بین المللی است در حالی که باندهای فرودگاه ظرفیت چند برابر شدن پروازها را دارد.
وی از اعلام آمادگی شرکت'وینسی' فرانسه برای سرمایه گذاری 120 میلیون یورویی و نیز یک شرکت کره جنوبی برای سرمایه گذاری در فرودگاه اصفهان خبر داد و تصریح کرد: برای جذب این سرمایه گذارها نیاز به فضای مجاور فرودگاه است تا به صورت مرحله بندی در آن اجرا شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این جلسه، پرواز مستقیم از کشورهای هدف گردشگری به اصفهان را مهمترین چالش گردشگری این شهر برشمرد.
محسن یارمحمدیان افزود: به دلیل نبود این پروازها، مدیریت تورها از تهران صورت می گیرد و ظرفیت های استان در این زمینه مورد توجه قرار نمی گیرد.
وی گفت: به دلیل نبود پرواز مستقیم، آژانس های اصفهان اقدام به برگزاری تور برای گردشگران خارجی نکرده و آژانس های تهران نیز بر اساس مصالح خود این تورها را برگزار می کنند.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان نیز گفت: فرودگاه اصفهان به عنوان دروازه ورودی شهر باید متناسب با سایر بخش های آن باشد، از این رو توسعه این فرودگاه مورد تاکید بخش خصوصی است.
سیدعبدالوهاب سهل آبادی بر ضرورت همکاری بخش های دولتی، خصوصی و نظامی استان برای توسعه فرودگاه اصفهان تاکید کرد و افزود: برای توسعه صنعت گردشگری و افزایش چند برابری گردشگران خارجی در اصفهان باید به توسعه زیرساخت های حمل و نقل از جمله حمل و نقل هوایی توجه ویژه ای صورت گیرد.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاران داخل استان آماده سرمایه گذاری در فرودگاه اصفهان در بخش های مختلف هستند.
سهل آبادی همچنین برای ساخت پذیرش تجاری(CIP) در فرودگاه اصفهان اعلام آمادگی کرد و گفت: چنانچه زمین مورد نظر احداث این ورودی واگذار شود اتاق بازرگانی اقدام به ساخت این مجموعه خواهد کرد.
حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه خواستار پیگیری مسئولان استان و مجمع نمایندگان برای برطرف کردن موانع پیش روی توسعه فرودگاه اصفهان شد و گفت: اراضی مورد نیاز توسعه فرودگاه با پیگیری سازمان های مربوط قابل دستیابی است.
وی پیگیری مکاتبات ارسالی به مقامات کشوری و لشگری در زمینه توسعه فرودگاه اصفهان و استفاده از زمین های مجاور را خواستار شد.
ناصر موسوی لارگانی رییس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان اصفهان نیز در این جلسه از آمادگی این مجمع برای پیگیری موانع پیش روی توسعه فرودگاه اصفهان خبر داد.
گردشگری اصفهان از سال 92 رشد قابل توجهی داشته و بر اساس آمار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، در سال 92 رشد گردشگران خارجی در اصفهان از 110 به 180 هزار نفر، در سال 93 به 250 هزار نفر و در نیمه اول سال 94 به بیش از 250 هزار نفر رسیده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار