همایش 'روز فیزیک' بعنوان بزرگترین گردهمایی علمی دانش آموزی در سطح استان، 18 آذر سالجاری در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام کرد: این همایش علمی، امسال برای پنجمین سال متوالی با همکاری انجمن فیزیک ایران و با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان سال های آخر دبیرستان با علوم و عمیق ترکردن نگاه آنان به دنیای اطراف خود، برگزار می شود.
سخنرانی های علمی کوتاه و جذاب در زمینه فیزیک پزشکی، پلاسما، ابر رسانایی و شتابدهنده ها و بازدید از آزمایشگاه های پژوهشی و آموزشی، انجام آزمایش های عملی در زمینه های مختلف فیزیک مانند پرتاب موشک آبی، اُپتیک، الکتریسته، مغناطیس، صوت و حرارت، دو بخش اصلی این همایش بزرگ علمی است.
در همایش روز فیزیک که از سال 1390 تاکنون برگزار می شود، علاقه مندان به علم فیزیک بویژه دانش آموزان سال های آخر دبیرستان و دانشجویان از مناطق مختلف استان بویژه مدارس مناطق محروم شرکت خواهند داشت.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت انجمن فیزیک ایران به نشانی www.psi.ir/?phyday95 و یا به سایت دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان به آدرس physics.iut.ac.ir مراجعه کنند.
روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان همچنین اعلام کرد: مدرسه 'فیزیک شگفت در انرژی‌های پایین' روزهای 14 و 15 آذر سالجاری به میزبانی دانشکده فیزیک این دانشگاه برگزار می شود.
دبیر این رویداد علمی با بیان اینکه این مدرسه به همت گروه فیزیک هسته‌ای دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان و یک مؤسسه بین‌المللی ایتالیایی(INFN_LNF ) برگزار می‌شود، گفت: هدف از برگزاری این مدرسه، آشنایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با طرح‌های بین‌المللی در حال اجرا در این مؤسسه ایتالیایی و ایجاد زمینه‌های همکاری و تبادل دانشجوست.
مریم حسنوند با اشاره به حضور دو سخنران خارجی از این مؤسسه بین‌المللی در مدرسه فیزیک شگفت انرژی پایین افزود: با توجه به فعالیت این سخنرانان در زمینه فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات بنیادی؛ تازه ترین مباحث در این زمینه در اختیار اساتید، متخصصان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار خواهد گرفت.
علاقه‌مندان به شرکت در این مدرسه می‌توانند به نشانی اینترنتی http://physics.iut.ac.ir مراجعه‌ کنند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا نصوری
۱۹:۴۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
برای دیدن ازمایش فیزیک
Iran (Islamic Republic of)
آرزو نصوری
۱۹:۴۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
برای دیدن ازمایش های جالب