بازديد معاون وزير بهداشت از ٣١ استان كشور/ اجراى طرح تحول سلامت بازگشت به قانون است

معاون درمان وزير بهداشت در سفر استانی خود از مراكز آموزشي و درمانى استان همدان بازديد كرد.

محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سفر خود به استان همدان گفت :با توجه به جغرافیای عظیم ایران و گستردگی برنامه تحول نظام سلامت سفر به استان های کشور بسیار ضروری بود، لذا از ابتدای برنامه طرح تحول سلامت جهت استقرار کامل برنامه هاى اين طرح، پایش و نظارت بر روند اجرای آنها، بررسی میزان پیشرفت پروژه های عمرانی حوزه درمان همچون بلوک های زایمانی، کلینیک های ویژه، ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ در بیمارستان ها، بخش های مراقبت های ویژه، بخش اورژانس بیمارستان ها، ارتباط مستقیم طی نشست ها و جلسات با متخصصین، کادر درمان، اعضا هیئت علمی برای بررسی دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات آنها و همچنین ارتباط مستقیم با مردم در مراکز درمانی و اطلاع از مشکلات و نظرات آنها در مورد خدماتی درمان، به 31 استان کشور سفر كرديم. 

وى در سفر استانی خود از مرکز فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان، اورژانس بیمارستان شهید بهشتی، مرکز آموزشی درمانی فرشچیان سینا، مرکز در حال ساخت "جامع سرطان" بعثت، دپارتمان سوختگی مرکز آموزشی درمانی بعثت و بیمارستان امام حسن (ع) شهرستان فامنین همدان بازدید کرد. 

معاون درمان وزیر بهداشت و درمان در نشست با اعضای هیئت رئیسه، مدیران شبکه‌‎های بهداشت و درمان شهرستان‌ها، مدیران ستادی دانشگاه و روسا و مدیران بیمارستان‎های دانشگاهی استان، اجرای طرح تحول نظام سلامت را بازگشت به قانون خواند.

معاون درمان در اين نشست عنوان كرد: امروز در بازدیدهای انجام شده از مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‎های مختلف در استان، شاهد رضایتمندی مردم از اقدامات انجام شده بودم.طرح تحول نظام سلامت، کاری جمعی و متعلق به همه است. هر فردی به اندازه وظیفه شرعی و اجتماعی خود باید در این تحقق اهداف این طرح، نقش خود را ایفا کند.در دولت تدبیر و امید با توجه ویژه رئیس جمهور و پرچمداری دکتر هاشمی و همه خدمت‎‏رسانان دانشگاه، شاهد اتفاقات بسیار بزرگی هستیم.اطلاع‏‌رسانی در خصوص سیاستگذاری‎های وزارت بهداشت برای رفع شبهات را ضروری است و امیدواریم که با گفتگوی چند سویه با پزشکان، مدیران و پرستاران، این موضوع محقق شود.

پرداختی‎های مردم در بیمارستان‎های دولتی باید طبق قانون انجام می‌شد و مردم قربانی روند سال‎های گذشته بودند.خدمات ارزشمندی همچون مقیمی پزشکان و رایگان شدن هزینه زایمان طبیعی اقدامات ارزشمندی هستند که نمی‎توان منکر آن شد.از طرفى برنامه حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان ها، برای آموزش و درمان از مترقی‏‎ترین برنامه‎ها محسوب می‌شود.

آقاجانى يادآور شد:مطالعات اقتصادی انجام شده در کشور نشان می‎دهد بین 4 تا 15 درصد برای بهره‌گیری از بخش خصوصی مشکل ندارند و دولت، وظیفه خدمات‎دهی به اقشار باقی مانده را دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار